dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Gültekin Yıldız |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:14Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:14Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier.citation |
Arık, Gülten. (2003). Toplam kalite yönetiminin kamu sektöründe uygulanması ve karşılaşılan sorunlar. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93470 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Bilgi çağı olarak nitelenen çağımızda "bilim ve teknolojideki" değişim ve gelişmeler kurumların kendilerini yenilemelerini zorunlu kılmaktadır. Değişimin gereğini yerine getiremeyen kurumlar, fonksiyonlarım yapamaz ve gereksinmelere yanıt veremez duruma gelirler. Değişimi gerçekleştiren kurumlar ise büyür ve hizmet üretiminde etkili ve nitelikli bir yapı kazanırlar. Toplam Kalite Yönetimi de değişim araçlarından birisidir. Çağdaş yönetim anlayışı olan Toplam Kalite Yönetimi, çalışanların, bireylerin ve toplumun tümünün mutluluğunu hedef almaktır. Önceleri sadece özel sektörde başlayan bu değişim rüzgarları, kısa sürede kamu kesimini de etkisi altına alarak, kamu kuruluşlarının da rekabet ve kalite esaslarına dayalı bir yol izlemeleri sonucunu doğurmuştur. Esasen bu değişim bir zorunluluk halidir. Nitekim, rekabet temeline dayalı dünya ekonomisi içerisinde kalıcı bir yer edinilmesi, kamu ve özel sektörün birlikte yaratacağı sinerji etkisi ile birebir ilişkili görülmektedir. Başarılı sonuçlarım gördüğümüz Toplam Kalite Yönetiminin, özel sektör dışında kamu sektöründe de uygulanabilmesi ve yaygınlaştırılmasının sağlanması ülkemizin uluslararası rekabet gücünü arttıracaktır. Bu araştırma, Toplam Kalite Yönetiminin kamu sektöründe uygulanmasını, bu felsefenin yaygmlaştuılabilmesini ve çıkabilecek sorunlarım, ayrıca Maliye Bakanlığı'nca pilot bölge olarak seçilen Sakarya Defterdarlığı Ali Fuat Cebesoy Vergi Dairesi Müdürlüğü'nde başlatılan Toplam Kalite Yönetimi çalışmalarının çalışanlar tarafından nasıl algılandığım araştırmaktadır. Bu çalışmada, ikincil verilerden (kitaplar, dergiler, internet siteleri ve gazeteler) faydalanılmış olup, birincil veri olarak da vergi dairesi çalışanlarına anket yapılarak çalışma sonuçlandırılmıştır. Sonuç olarak; kamu sektöründe de Toplam Kalite Yönetimiyle ilgili başarılı adımlar atılmış olup, bu konuda sürekliliğinin sağlanması için, öncelikle üst yönetimin bu anlayışı benimsemesi ve bunu çalışanlara yansıtması gerekmektedir. Çünkü, Toplam Kalite Yönetimi insan odaklı bir yönetimdir. Küçük ama sürekli iyileştirme çabalarının olması, demokrasinin ve çağdaş olmanın bir sonucudur. |
|
dc.format.extent |
XII, 107 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Toplam kalite yönetimi |
|
dc.subject |
Müşteri memnuniyeti |
|
dc.subject |
Değişim |
|
dc.title |
Toplam kalite yönetiminin kamu sektöründe uygulanması ve karşılaşılan sorunlar |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Arık, Gülten |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|