Abstract:
ÖZET Bu çalışma muhasebe eğitimi ve muhasebe eğitiminde karşılaşılan güçlükler ile muhasebecilik mesleğinin sorunlarım ortaya koymaya çalışmıştır. Amacımız bu problemleri ortaya koymak ve çözüm yollan üretmektir. Bu amaçla çalışmanın içeriğinde muhasebe ve muhasebe eğitiminin Türkiye'de ve Dünyada gelişimi, muhasebe eğitiminin yapısı, muhasebe eğitiminde ortaya çıkan yeni gelişmeler, muhasebe eğitiminde karşılaşılan güçlükler, muhasebecilik mesleğinin yapısı ve meslek mensuplarının sorunları ile birlikte bir de anket çalışması yer almaktadır. Muhasebecilik mesleği belli bir mesleki eğitimi gerektirir. Orta öğretimde verilen muhasebe eğitimi mesleki eğitim kapsamında iken yükseköğretimde verilen muhasebe eğimi tamamen teorik eğitimdir ve uygulamadan uzaktır. Bu yüzden üniversitelerde öğretmenlik, doktorluk ve mühendislik bölümlerinde olduğu gibi sadece muhasebe meslek mensubu yetiştirecek ve uygulamalı eğitime ağırlık verecek bir bölümün açılması gerekmektedir. Ortaöğretimde yaşanan güçlükleri tespit etmek ve çözüm yolları geliştirmek üzere Ticaret Meslek Liseleri ve Çok Programlı Liselerde görev yapan muhasebe grubu öğretmenlerine yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada ayrıca muhasebe meslek mensuplarının sorunlarına yer verilmiştir.