Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okul yöneticilerinin toplam kalite yönetimini uygulama düzeyleri : İstanbul ili Bağcılar ilçesi örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Hüdaverdi Adam.
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:12Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:12Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Öztürk, Namık.. (2003). İlköğretim okul yöneticilerinin toplam kalite yönetimini uygulama düzeyleri : İstanbul ili Bağcılar ilçesi örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93446
dc.description .Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract ÖZET Yönetim bilimindeki gelişmeler, örgütlerde sağladığı başarı düzeyinde ilgi uyandırmış ve uygulama ihtiyacı hissedilmiştir. Toplam kalite yönetiminin işletmelerde başarılı uygulamaları görülmüştür. Hizmet sektörü toplam kalite yönetimi felsefesinden etkilenmiş ve örgütlerinde uygulamaya karar vermişlerdir. Hizmet kurumlarından olan Milli Eğitim Bakanlığı 19 Ekim 1999 tarih ve 401 sayılı kararıyla Toplam Kalite Yönergesini kabul etmiş ve kurumlarında proje dahilinde uygulamaya başlanmıştır. 19 ekim 1999 tarihi itibari ile bugüne kadar, uygulama aşamasında yönetsel ve kuramsal açıdan yenilikler getirmesinin yanında, uygulama açısından incelenmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında uygulamaya başlanan TKY ilkelerinin yöneticiler tarafından uygulama düzeyini tespit etmek ve uygulamada bu düzeyi etkileyen faktörleri ortaya koyarak çözüm önerileri sunmaktır. Yapılan araştırmanın birinci bölümünde Kalite, TKY, eğitim ve kalite ile ilgili kuramsal bilgiler, alt problemler, sınırlılıklar sunulmuş, ikinci bölümde konu ile ilgili literatür tarama yapılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın modeli, araştırmanın, evreni, araştırmanın örneklemi, veri toplama araçları, verilerin analizi, başlıkları yer almaktadır. Araştırmanın verileri anket yardımıyla toplanmıştır. Araştırmanın dördüncü bölümünde araştırma ile ilgili bulgular ve yorumlara yer verilmiş. Yöneticinin TKY uygulama düzeyine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuç bölümünde yöneticilerin, toplam kalite yönetimi uygulama düzeylerini yükseltmeye yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.format.extent X, 107 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Toplam kalite yönetimi.
dc.subject Eğitim - İlköğretim.
dc.subject Okul yöneticileri.
dc.title İlköğretim okul yöneticilerinin toplam kalite yönetimini uygulama düzeyleri : İstanbul ili Bağcılar ilçesi örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı
dc.contributor.author Öztürk, Namık.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record