Abstract:
ÖZET Bu çalışmada tedarik zinciri yönetiminin önemi, yedek parça tedarik zinciri yönetiminde, kurulacak sağlıklı bir organizasyon ve teknolojik altyapı ile, sağlanacak performansın, anasanayinin ve stratejik ortaklarının, yaşam sürecinde sahip olduğu hayati önem anlatılmaya çalışılmıştır. Anasanayinin bünyesinde bulunan satış ve pazarlama departmanı yada bünyesi dışında yapılandırılmış organik bağı bununan satış ve pazarlama şirketi ile, bayileri ile, tedarikçileri ile, lojistik şirketleri ile olan ilişkilerinden bahsedilmiştir. Anasanayi, satış ve pazarlama birimi, bayiler ve tedarikçiler arasında kurulu stratejik ortaklıkta yaşanan, yada yaşanması muhtemel problemlerin teşhis edilmesi ile mevcut sistemin yeniden yapılandırılması gerekebilir. Sistem yeniden planlanırken stratejik ortaklarla birlikte hareket edilmeli, onların beklenti ve amaçlan da dikkate alınmalıdır. Zamanında yapılacak doğru teşhisler ile yeniden yapılandırılacak sistem ve bu sistemi destekleyecek teknolojik altyapı yatırımları sayesinde tüm ortakların fayda sağlayacağı, markanın daha rekabetçi ve saygın konuma ulaşacağı sonuçlar ortaya çıkabilecektir.