Abstract:
ÖZET Türkiye'de eğitim seviyesini yükseltmek, örgün eğitim olanağından yaralanamayan kitlelere eğitim vermek ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak için 1 990 yılında itibaren Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Açıköğretim Lisesi uygulaması başlatılmıştır. Dünyanın bir çok ülkesinde başarıyla uygulanan, eğitimdeki bir çok sorunu aşmanın bir çözümü olan uzaktan eğitimin ortaöğretim düzeyinde uygulaması olan Açıköğretim Lisesi kurulduğundan itibaren büyük bir ilgi görmüş ve öğrenci sayısı büyük oranlara ulaşmıştır. Açıköğretim Lisesi uygulamaya başladıktan sonra önünde yapısal, maddi, yönetimsel gibi bir çok engel bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı Açıköğretim Lisesi'nin öğrenci hizmetlerinin yönetiminde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu engellerin ortadan kaldırılması için çözüm yolu üretmektedir. Araştırmanın birinci bölümünde eğitimle ilgili kuramsal bilgilere ve Açıköğretim Lisesi hakkında bilgilere, problem cümlesi, alt problemler, sınırlılıklar ve kısaltmalara yer verilmiş, ikinci bölümde ise konu ile ilgili araştırmalar yer almıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın yöntemiyle ilgili olarak araştırmanın modeli, araştırmanın evreni, araştırmanın örneklemi, veri toplama araçları ve verilerin analizi başlıkları altında sunulan bilgi yer almaktadır. Araştırmanın verileri önce geniş bir literatür taramasından sonra anket yardımıyla toplanmıştır. Araştırmada deneklerin Açıköğretim Lisesi'nde öğrenci hizmetlerinin yönetiminde görülen sorunlara yönelik olarak araştırmacı tarafından anket geliştirilmiş ve öğrencilere uygulanmıştır. Son bölümde öğrencilerin, kayıt işlemlerinde, öğrenci belgelerinin, ders notlan ve ders kitaplarının zamanında sunulması ve öğrencilerin düzeyi dikkate alınarak hazırlanmasında, rehberlik ve danışma hizmetlerinin sunumunda, sınav günlerinin hafta sonuna sığdırılmasında, AÖL bürosuna ulaşım sağlamada sorunlarla karşılaştıkları görülmüş, görülen engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik çözüm önerileri sunulmuştur.