Abstract:
ÖZET İlköğretimde Sosyal Bilgiler Dersi (6 Ve 7) Ünitelerine İlişkin Branş Öğretmenleri Ve Müfettiş Görüşleri Anahtar Kelimeler: Ders İçerikleri, Sosyal Bilgiler Öğretmeni, Müfettiş, Sosyal Bilgiler Ülkemizde ilköğretim kurumlarında, 6. ve 7. sımf düzeylerinde okutulan sosyal bilgiler derslerine ait müfredat programlan yardımıyla, çocuklarımızın sosyalleşmeleri, hayata ve bir üst öğrenime hazırlanmaları hedeflenmektedir. Konuyu bu açıdan ele aldığımızda, 6. ve 7. sınıflar sosyal bilgiler derslerinin konularının da bu hedefi gerçekleştirmeye yönelik olmaları gerekmektedir. Seçilen konular, çocuğun içinde yaşadığı sosyal hayattan kaynağını almalı, onu hayata ve bir üst öğrenime hazırlamalıdır. Ancak ilköğretim kurumlarının 6. ve 7. sınıfları düzeyinde okutulmakta olan sosyal bilgiler derslerinin konularından bir kısmı, çocuğun içinde yaşadığı hayattan uzak ve onu hayata hazırlamada yetersiz kalmaktadır. Her iki sınıf düzeyinde de derslerin ünitelerinin başlıklarına bakıldığında, birbirleriyle olan kopuklukları ve sosyal hayatı yansıtmadaki eksiklikleri göze çarpmaktadır. Çocuğu ezbercilikten kurtaracak, onu hayata ve bir üst öğrenime hazırlayacak, kaynağını bireyin günlük yaşamındaki ihtiyaçlarından alan, yeni bir sosyal bilgiler dersi oluşturulmalı ve bu dersin bazı konuları yeniden belirlenmelidir. Ülkemizde, ilköğretim 6. ve 7. sınıflar sosyal bilgiler derslerinin konuları üzerine yapılmış bu tarz bir araştırmaya rastlanılmamıştır. Bu araştırma, Sakarya İli'ndeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan tüm sosyal bilgiler branş öğretmenlerini ve Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde görev yapan ilköğretim müfettişlerini kapsayan bir alan araştırmasıdır. Çalışma, ilköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersleri konularında görülen eksiklikleri ortaya çıkarma ve bunları tamamlamaya yönelik olarak yapılmıştır. Çalışmada, önce problemler ortaya konulmaya çalışılmış, daha sonra da bu problemlerin ortadan kaldırılmasına yönelik önerilere yer verilmiştir.