dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:11Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:11Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier.citation |
Artul, Osman. (2003). İlköğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri konusundaki yeterlik düzeyleri (İstanbul ili Avrupa Yakası örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93437 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Araştırma, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Avrupa yakası okulları yöneticilerinin bilgi teknolojileri konusundaki yeterliklerini belirlemek ve çözüm önerileri geliştirmek için yapılmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için bilgi teknolojileri konusu çeşitli boyutlarıyla irdelenmiştir. İlköğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kendilerinin görüşleri alınarak belirlenmiştir. Ayrıca, ilköğretim okul yöneticilerinin yeterlikleri cinsiyet, kıdem, eğitim durumu ve hizmet içi eğitim değişkenleri açısından da araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tararından literatür taraması yapılmış, uzman görüşleri de alınarak araştırmacının amacına uygun ölçme aracı geliştirilmiştir. Hazırlanan beşli likert tipi anket, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Avrupa yakası içindeki ilköğretim okullarından uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 341 yöneticiye uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen veriler; yüzde, frekans, aritmetik ortalama, one-Anova, Tukey-b ve t-testi teknikleri ile çözümlenmiştir. İlköğretim okul yöneticileri; bilgi teknolojilerine ilişkin yeterliklerini, cinsiyet, kıdem, eğitim durumu ve hizmetiçi eğitim değişkenlerine göre büyük çoğunluğu kendilerini kısmen yeterli veya yetersiz olarak değerlendirmişlerdir. Ayrıca yöneticilerin hemen hemen tamamı, gerekli görme düzeyine ilişkin olarak bu yeterlikleri bilmenin kesinlikle gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Ancak ilköğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojilerine ilişkin yeterlikleri; cinsiyete, kıdeme, eğitim durumuna ve hizmetiçi eğitim değişkenlerine incelendiğinde Anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. |
|
dc.format.extent |
IX, 150 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Bilgi toplumu |
|
dc.subject |
Bilgi teknolojisi |
|
dc.subject |
Yeterlilik ve gereklilik |
|
dc.title |
İlköğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri konusundaki yeterlik düzeyleri (İstanbul ili Avrupa Yakası örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Artul, Osman |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|