Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri konusundaki yeterlik düzeyleri (İstanbul ili Avrupa Yakası örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:11Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:11Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Artul, Osman. (2003). İlköğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri konusundaki yeterlik düzeyleri (İstanbul ili Avrupa Yakası örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93437
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Araştırma, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Avrupa yakası okulları yöneticilerinin bilgi teknolojileri konusundaki yeterliklerini belirlemek ve çözüm önerileri geliştirmek için yapılmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için bilgi teknolojileri konusu çeşitli boyutlarıyla irdelenmiştir. İlköğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri ile ilgili yeterlikleri kendilerinin görüşleri alınarak belirlenmiştir. Ayrıca, ilköğretim okul yöneticilerinin yeterlikleri cinsiyet, kıdem, eğitim durumu ve hizmet içi eğitim değişkenleri açısından da araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tararından literatür taraması yapılmış, uzman görüşleri de alınarak araştırmacının amacına uygun ölçme aracı geliştirilmiştir. Hazırlanan beşli likert tipi anket, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Avrupa yakası içindeki ilköğretim okullarından uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 341 yöneticiye uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen veriler; yüzde, frekans, aritmetik ortalama, one-Anova, Tukey-b ve t-testi teknikleri ile çözümlenmiştir. İlköğretim okul yöneticileri; bilgi teknolojilerine ilişkin yeterliklerini, cinsiyet, kıdem, eğitim durumu ve hizmetiçi eğitim değişkenlerine göre büyük çoğunluğu kendilerini kısmen yeterli veya yetersiz olarak değerlendirmişlerdir. Ayrıca yöneticilerin hemen hemen tamamı, gerekli görme düzeyine ilişkin olarak bu yeterlikleri bilmenin kesinlikle gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Ancak ilköğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojilerine ilişkin yeterlikleri; cinsiyete, kıdeme, eğitim durumuna ve hizmetiçi eğitim değişkenlerine incelendiğinde Anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.
dc.format.extent IX, 150 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Bilgi toplumu
dc.subject Bilgi teknolojisi
dc.subject Yeterlilik ve gereklilik
dc.title İlköğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri konusundaki yeterlik düzeyleri (İstanbul ili Avrupa Yakası örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı
dc.contributor.author Artul, Osman
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record