Abstract:
ÖZET Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Eğitim, Sosyalleşme, Kültür, Toplam Kalite Eğitimi. Toplam kalite yönetimi,bir organizasyondaki değişik birimlerm,kalitenin oluşturulması, geliştirilmesi ve korunması çabalarım, müşteri tatminini de göz önünde tutarak, üretim ve hizmeti en ekonomik düzeyde gerçekleştirebilmek için koordine eden etkili bir sistemdir. TKY, tüm işletme süreçlerinin sürekli geliştirilmesi, iyileştirilmesi ve müşteri memnuniyetim bağlılığının sağlanmasına yönelik çağdaş katılımcı bir yönetim anlayışıdır. Günümüzde kaynakların kıt olduğu, artık herkes tarafından kabul edilen bir gerçektir.Bu durumda her alanda olduğu gibi eğitim alanında da kıt kaynakların en iyi biçimde değerlendirilmesinin gerekli olduğu söylenebilir. Bu yüzden son zamanlarda endüstri sektöründe basan ile uygulanan Toplam Kalite Yönetiminin eğitimde uygulanabilirliği gündeme gelmiştir. Bu tez çalışmasında Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve sosyalleşme konusu işlenmiştir.Toplam Kalite Yönetiminin başarıyla uygulanmış olan Japonya ile Türkiye arasındaki kültürel benzerliklere yer verilmiş ve sosyalleşme olgusu ile Toplam Kalite Yönetimi arasındaki ilişkiler tespit edilmeye çalışmıştır.Ayrıca TKY ortaöğretimde uygulamalarından, Adapazarı Figen Sakallıoğlu Anadolu Lisesi örneğine yer verilmiş.Öğrenciler okul değerlendirme anketi uygulamıştır.