Açık Akademik Arşiv Sistemi

Fen öğretiminde oluşturmacı yaklaşım uygulamasının akademik başarıya ve tutuma etkisinin belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:11Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:11Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Balkan, Fatime. (2003). Fen öğretiminde oluşturmacı yaklaşım uygulamasının akademik başarıya ve tutuma etkisinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93424
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler : Fen Bilgisi Öğretimi, Oluşturmacı Yaklaşım, Oluşturmacılık. Oluşturmacı Fen Öğretimi Bu araştırmada öğrenci merkezliliği esas alan bir yaklaşım olan oluşturmacı yaklaşım modeli tanıtılmış ve fen bilgisi öğretiminde uygulanması sonucunda öğrencilerin başarısına ve tutumlarına nasıl etki ettiği incelenmiştir. Çalışmada uygulama sonucunda var olan durumun tespit edilmesi amaçlandığından deneme tarama modeli ve kontrol deney gruplu ön test. son test deseni kullanılmıştır. Araştırma Sakarya Üniversitesi Vakfı Koleji'nin 6A ve 6B sınıflarında okuyan toplam 43 öğrenciye uygulanmıştır. Kontrol grubu için geleneksel öğretim yaklaşımı, deney grubu içinde oluşturmacı öğretim yaklaşımı esas alınmıştır. Öğrencilerin "Yaşamımı/ı Yönlendiren Elektrik"' ünitesindeki akademik başarılarını ve derse karşı tutumlarının belirlenebilmesi amacıyla dört hafta boyunca uygulama yapılmıştır. Araştırmada öğrencilere uygulanan bilgi testlerinden ve tutum ölçeğinden elde edilen veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, oluşturmacı yaklaşım esas alınarak derslerin yürütüldüğü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin başarı ve tutumlarında olumlu yönde gelişmeler gözlenmiştir. Bu çalışma ulaşılabilen kaynaklar ve yapılan araştırmalara göre oluşturmacı \aklaşımın fen bilgisi öğretimi sürecindeki yerini kuramsal ve deneysel olarak inceleyen bir çalışmadır. Fen Bilgisi programının oluşturmacı yaklaşıma göre yeniden düzenlenmesi veya geliştirilmesinde katkı sağlayabileceği araştırmanın hedefleri arasındadır.
dc.format.extent X, 119 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Fen Bilgisi öğretimi
dc.subject Oluşturmacı yaklaşım
dc.subject Oluşturmacılık
dc.subject Oluşturmacı fen öğretimi
dc.title Fen öğretiminde oluşturmacı yaklaşım uygulamasının akademik başarıya ve tutuma etkisinin belirlenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Balkan, Fatime
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record