dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:11Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:11Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier.citation |
Balkan, Fatime. (2003). Fen öğretiminde oluşturmacı yaklaşım uygulamasının akademik başarıya ve tutuma etkisinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93424 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler : Fen Bilgisi Öğretimi, Oluşturmacı Yaklaşım, Oluşturmacılık. Oluşturmacı Fen Öğretimi Bu araştırmada öğrenci merkezliliği esas alan bir yaklaşım olan oluşturmacı yaklaşım modeli tanıtılmış ve fen bilgisi öğretiminde uygulanması sonucunda öğrencilerin başarısına ve tutumlarına nasıl etki ettiği incelenmiştir. Çalışmada uygulama sonucunda var olan durumun tespit edilmesi amaçlandığından deneme tarama modeli ve kontrol deney gruplu ön test. son test deseni kullanılmıştır. Araştırma Sakarya Üniversitesi Vakfı Koleji'nin 6A ve 6B sınıflarında okuyan toplam 43 öğrenciye uygulanmıştır. Kontrol grubu için geleneksel öğretim yaklaşımı, deney grubu içinde oluşturmacı öğretim yaklaşımı esas alınmıştır. Öğrencilerin "Yaşamımı/ı Yönlendiren Elektrik"' ünitesindeki akademik başarılarını ve derse karşı tutumlarının belirlenebilmesi amacıyla dört hafta boyunca uygulama yapılmıştır. Araştırmada öğrencilere uygulanan bilgi testlerinden ve tutum ölçeğinden elde edilen veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, oluşturmacı yaklaşım esas alınarak derslerin yürütüldüğü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin başarı ve tutumlarında olumlu yönde gelişmeler gözlenmiştir. Bu çalışma ulaşılabilen kaynaklar ve yapılan araştırmalara göre oluşturmacı \aklaşımın fen bilgisi öğretimi sürecindeki yerini kuramsal ve deneysel olarak inceleyen bir çalışmadır. Fen Bilgisi programının oluşturmacı yaklaşıma göre yeniden düzenlenmesi veya geliştirilmesinde katkı sağlayabileceği araştırmanın hedefleri arasındadır. |
|
dc.format.extent |
X, 119 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Fen Bilgisi öğretimi |
|
dc.subject |
Oluşturmacı yaklaşım |
|
dc.subject |
Oluşturmacılık |
|
dc.subject |
Oluşturmacı fen öğretimi |
|
dc.title |
Fen öğretiminde oluşturmacı yaklaşım uygulamasının akademik başarıya ve tutuma etkisinin belirlenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Balkan, Fatime |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|