dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Mehmet Durdu Karslı. |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:10Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:10Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier.citation |
Taşatan, Nesrin.. (2003). İlköğretim okulu müdürlerinin yetki devretme düzeyleri : Sakarya İli örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93419 |
|
dc.description |
.Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Bu araştırma ilköğretim okulu müdürlerinin yetki devretme düzeylerine ilişkin 2001- 2002 eğitim-öğretim yılında Sakarya ili merkez ilçede görev yapan ilköğretim okulu müdürleri, müdür yardımcıları, müfettiş ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma betimsel nitelikte bir araştırmadır. Konuyla ilgili literatür taranmış ve bu literatüre dayanarak araştırmacı tarafından bir anket hazırlamıştır. Hazırlanan bu anket Sakarya ili Merkez İlçe sınırları içinde yer alan ilköğretim okullarında görevli okul müdürü, müdür yardımcısı, müfettiş ve öğretmenlere uygulanmıştır ve uygulamanın sonucunda elde edilen veriler yorumlanmıştır. Bu araştırmada Sakarya İli merkez ilçesinde görev yapan ilköğretim okulu müdürlerinin yetki devretme düzeylerinin saptanması, varolan durumun ortaya konulması ve yetki devretmenin önemi ve gerekliliğinin vurgulanması açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın örneklemine Sakarya ili merkez ilçesinde görevli olan tüm ilköğretim okulu müfettişleri, 20 ilköğretim okulu müdürü, 48 müdür yardımcısı ve 399 öğretmen alınmıştır. Deneklere gönderilen anketlerden müfettişlerden 22, okul müdürlerinden 11, müdür yardımcılarından 1 8, öğretmenlerden349 olmak üzere toplam 400 anket geçerli ve kabul edilebilir bulunarak çözümlemeler bunlar üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın bulgularında okulda tüm karar ve yetkiler olmasa da kararların büyük çoğunluğu üst yöneticiler tarafından alınmaktadır. Sınırlı karar ve yetkiler devredilmektedir. Buna bağlantılı olarak yöneticiler temel konulara zaman ayıramadığıdır. İlköğretim okullarında yetkiler devredilmelidir. Yetki devrinin basan ile sonuçlanması için ilköğretim okullarında görev yapan tüm yönetici ve öğretmenler yetki devri konusunda hizmetiçi eğitime alınmalıdır. Yetki devreden ile devralan arasında etkili bir iletişim, güven ve işbirliği olmalıdır. |
|
dc.format.extent |
X, 113 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Yetki devri - İlköğretim okulu yöneticileri. |
|
dc.title |
İlköğretim okulu müdürlerinin yetki devretme düzeyleri : Sakarya İli örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Taşatan, Nesrin. |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|