Abstract:
Veri madenciliği, işletmelerin pazarlama, marketlerde reyon yerleştirimi, müşteri kazanma, reklam vb alanlarda daha etkin ve verimli olabilmesi, rekabet gücünün artması için önemli bir avantaj sağlamaktadır. Bu çalışmada işletmelerde ve diğer alanlarda uygulanan veri madenciliği teknolojisi tanıtılmış ve bu teknolojinin getirdiği avantajlar, bu alanda yapılan uygulamalar ve bu uygulamaların işletmelere getirdikleri katkı, fayda incelenmiştir. Çalışmanın temel amacı veri madenciliği teknolojisini incelemek, uygulama alanlarını tespit etmek ve getirdiği avantaj ve dezavantajlarını incelemek ayrıca veri madenciliğinin yaptığımız yazılımda uygulanabilirliğini göstermektir. Yapılan teorik incelemede veri madenciliği tanımı, metodolojisi, veri madenciliği teknikleri ve yaklaşımlar, algoritmalar, uygulama alanları, yapılan uygulamaların işletmeye sağladığı avantajlar incelenmiştir. Son bölümde de, müşteri bilgi girişi, ürün bilgi girişi, anket bilgi girişi ile girilen verileri veritabanına kaydedip işleyen, işlenen bilgiler sonucunda yararlı anlaşılabilir veri kalıpları çıkaran bir uygulama yazılmıştır. Elde ettiğimiz bulgular ve uygulamamızda yaptığımız testler, uygulamanın işletmelerde kullanılabileceğini ve istatistiksel bilgiler verdiğini ortaya koymuştur.