Açık Akademik Arşiv Sistemi

Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri : Sakarya Üniversitesi örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Hakan Poyraz.
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:09Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:09Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Horzum, Mehmet Barış.. (2003). Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri : Sakarya Üniversitesi örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93406
dc.description .Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırmada, öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri tespit edilmiştir. Öğretim elemanlarının internet destekli eğitimle ilgili düşüncelerinden hareketle, bu eğitimle verilebilecek dersler ve kendilerine yönelik düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. İnternet destekli eğitime yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla öğretim elemanlarına likert tipi bir anket uygulanmıştır. Bu düşüncelerden internet destekli eğitimle sözel, sayısal, teorik ve uygulamalı derslerden hangisinin verilmesinin uygun olduğu, bu eğitimin klasik eğitimden ne ölçüde ayrıldığı ortaya çıkarılmıştır. Cinsiyet, akademik unvan, görev yapılan birim, uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olunması, internet destekli eğitimde ders verme ve internet destekli eğitimi faydalı bulma gibi değişkenlere göre öğretim elemanları arasında anlamlı farklılık olup olmadığı da araştırılmıştır. Bu araştırmada, Sakarya Üniversitesi'ne bağlı Mühendislik, Teknik Eğitim, Fen Edebiyat, İktisadi İdari Bilimler, Eğitim, Güzel Sanatlar Fakültesi ile Konservatuar ve Enformatik Bölümünde görev yapan 320 öğretim elemanına anket dağıtılmıştır. Ankette internet destekli eğitime yönelik düşünceler ile ilgili 35 soru yer almaktadır. Örneklem grubuna dahil edilen 133 erkek, 86 bayan toplam 219 öğretim elemanının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri ile ilgili cevapladıkları anket geçerli sayılmış ve veriler bilgisayar ortamında SPSS programına aktarılmıştır. Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşüncelerine ilişkin toplanan veriler; iki ortalama arasındaki önemlilik farkı testi (t-testi), tek yönlü varyans analizi (Anova) teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Tüm istatistiksel analizler 0.05 önemlilik derecesinde yapılmış, verilerin istatistiksel analizlerini yapmak için SPSS (Statistical Package For Social Sciences) programı kullanılmıştır. Öğretim elemanlarının, bir uzaktan eğitim yöntemi olarak internette sözel ve teorik derslerin internet destekli eğitimle verilebileceğini düşündükleri anlaşılmıştır. Öğretim elemanlarında internet destekli eğitime yönelik düşüncelerinde akademik unvan, görev yaptığı birim, uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olma, internet destekli eğitimde ders verme ve internet destekli eğitimi faydalı bulma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuş, ancak cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bunun yanında internet destekli eğitimde kendilerine yönelik düşüncelerinde cinsiyet, görev yaptığı birim, internet destekli eğitimde ders verme ve internet destekli eğitimi faydalı bulma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuş, ancak akademik unvan ve uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olmaya göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik olumlu düşüncelere sahip oldukları görülmüştür.
dc.format.extent IX, 175 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Uzaktan eğitim - İnternet destekli eğitim.
dc.title Öğretim elemanlarının internet destekli eğitime yönelik düşünceleri : Sakarya Üniversitesi örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Horzum, Mehmet Barış.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record