dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Murat İskender |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:09Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:09Z |
|
dc.date.issued |
2003 |
|
dc.identifier.citation |
Karakuş, Yasin. (2003). İlköğretim okulu öğretmenlerinin yapısalcı öğretmen rollerine sahip olma düzeylerinin belirlenmesi (Adapazarı örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93405 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Yapısalcılık, Yapısalcı öğretmen rolleri, Yapısalcı öğrenci rolleri, zihinde yapılanma. Araştırmanın amacı eğitimin tüm kademelerinde yapısalcı öğretim modelinin esas alınmasının mutlaka gerekli olduğunu ve mevcut durumu ortaya koymaktır. Bu araştırmada öğretmenlerinin yapısalcı öğretim kuramı ile ilgili görüş ve düşüncelerini almak amacıyla; Sakarya ili merkez ilçe (Adapazarı) İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okullarda görev yapan ilköğretim okulları arasından random yöntemi ile 8 okul belirlenerek örneklem grubu oluşturulmuştur. Bu çalışma yapılırken örneklem grubuna dahil edilen 8 ilköğretim okulu ve bu okullarda görev yapan sımf ve branş öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Verilen anketlerden geriye dönen 240 tanesi geçerli kabul edilmiş elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS (Statistical Package For Social Sciences) programına aktarılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler ölçekler ve alt ölçekler dikkate alınarak düzenlenmiş ve iki ortalama arasındaki fark önemlilik testi (t-testi), tek yönlü varyans analizi (Anova) teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. İstatistiksel analizler 0,05 önemlilik derecesinde yapılmıştır. Bu verilerden anlamlı sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Ankete katılan öğretmenlerin verdikleri cevaplar arasında değişkenlere bağlı olarak (halen çalıştıkları okullar, cinsiyetleri, yaşlan, mesleki kıdemleri, mezun oldukları okullar ve bitirdikleri yükseköğretim programı) anlamlı bir fark elde edilememiştir. Araştırma sonucunda; Yapısalcı öğretmen rolleri ile ilişkili olarak gösterilmesi gereken öğretmen davranışlarını sergiledikleri ortaya çıkmıştır. Yapısalcı öğretim yaklaşımının temel prensipleri öğretmenler tarafından benimsenmektedir. Öğretmenlerin yapısalcı öğretim yaklaşımını bilmedikleri halde yapısalcı öğretmenin taşıması gereken özellikleri kendilerinde taşıdıklarım ifade etmeleri beklenmekteydi. Bu gerçekleşmiştir. |
|
dc.format.extent |
XV, 113 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Yapısalcılık |
|
dc.subject |
Yapısalcı öğretmen rolleri |
|
dc.subject |
Zihinde yapılanma |
|
dc.title |
İlköğretim okulu öğretmenlerinin yapısalcı öğretmen rollerine sahip olma düzeylerinin belirlenmesi (Adapazarı örneği) |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Karakuş, Yasin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|