Abstract:
Bu araştırma Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterlik düzeylerine ilişkin öğretim elemanları ve öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Konuyla ilgili literatür taranmış ve bu literatüre dayalı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan anket uzman görüşleri alındıktan sonra yeniden gözden geçirilerek Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarına ve 4. sınıf fakülte öğrencilerine 2001-2002 öğretim yılında uygulanmış, elde edilen veriler yorumlanmıştır. Bu araştırmada Sakarya Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerinin saptanması, varolan durumun ortaya konulması, öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerinin hangi alanlarda eksik olduğunun belirlenmesi açısından oldukça önem taşımaktadır. Ayrıca bu araştırma öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerinin öğretimde kalite açısından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Araştırmadan elde edilecek bulguların, öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerinin öğretimde kalite açısından değerlendirilmesine ışık tutacağı, sorunların aşılmasına katkıda bulunacağı umulmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler ve üretilen çözüm yolları açısından da üniversitelerde eğitim veren öğretim elemanlarına veri sağlaması ve bundan sonra bu alanda bilimsel araştırma yapacak araştırmacılara veri sağlayacak olması açısından da önem taşımaktadır. Araştırma bulgularında, öğretim elemanlarının öğretmenlik meslek bilgisi yeterlik boyutlarına göre kendilerini çok ve tamamen yeterli olarak algılarken öğrenciler, öğretim elemanlarını bu yeterlik alanlarında eksik olduklarını ifade etmişlerdir. Öğretim elemanları, öğretmenlik meslek bilgisi eğitimine tabi tutulmalıdır. Öğretim elemanlarının genel kültür ve meslekî bilgi düzeylerini arttırmak için kısa süreli dahi olsa yurtdışına gönderilmeleri sağlanmalıdır. Öğrenci değerlendirmeleri, öğretim elemanlarının performans değerlendirilmesinde kullanılmalıdır.