Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ergenlik çağında din eğitimi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Suat Cebeci
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:08Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:08Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Yıldız, Nezahat. (2002). Ergenlik çağında din eğitimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93392
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Bu çalışma Ergenlik Çağında Din Eğitimi üzerinde bir alan çalışması olup, 8. sınıf öğrencileri ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada genel anlamda, ergenlik döneminin özellikleri incelenmiş ve bu dönemde ergenin kendisi ve çevresiyle ilişkileri incelenmiş, bunların yardımıyla, ergene nasıl bir din eğitimi verileceği, sorusu cevaplandırılmaya çalışılmıştır. Araştırma örneklemini oluşturan öğrenciler İstanbul'un farklı semtlerinden seçilmiştir. Güzelcehisar İlköğretim Okulu (Beykoz), Gaziosmanpaşa İÖO. (Beşiktaş), Bernar Nahum (Beşiktaş), Orhangazi) ÎÖO. (Maltepe), Osmangazi İÖO. (Sarıgazi) anketimize katılmıştır. Giriş bölümünde araştırmanın konusu, amacı, önemi, metodu gibi konulara değinilmiştir. Birinci bölümde insanın gelişim alanları hakkında bilgi verilerek, ergenin gelişim özellikleri ve ergenlik çağında çevrenin etkileri incelenmiştir. İkinci bölümde ise, yaptığımız anketin sonuçlan ve değerlendirmelerine yer verilmiş olup sonuç ve öneriler kısmıyla çalışmamız tamamlanmıştır. Ergenlik dönemi kendine özel hususiyetleri olması sebebiyle, ergene hoşgörü ve anlayışla yaklaşılması gereken bir dönemdir. Yine bu dönemde ergeni etkileyen bir takım faktörler vardır Aile, okul, arkadaş. Ergen zihinsel, fiziksel, duygusal, cinsel ve sosyal gelişimini içinde bulunduğu ve onu -müspet ya da menfî- etkileyen çevresi yardımıyla -iyi ya da kötü- geçirir. Ergen ilk terbiyeyi ailesinden alır, ardından okulla birlikte sosyal gelişim için fırsatlar kazanır. Yine bu dönemde arkadaşlık ergenler için çok önemlidir. Ergene nasıl bir din eğitimi verileceği konusu ise ergenin gelişim özellikleri ve çevrenin etkileriyle beraber düşünülmesi gereken bir konudur. Din eğitiminin ergenin zihinsel gelişimi ile uyumlu, duygusal gelişimini destekleyici olması din eğitimi faaliyetlerini başarıya kavuşturacaktır.
dc.format.extent IX, 130 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Eğitim
dc.subject Ergenlik
dc.subject Din
dc.title Ergenlik çağında din eğitimi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Yıldız, Nezahat
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record