dc.description.abstract |
Anahtar Kelimeler: Her şey Dahil Tur, Konaklama İşletmeleri, Kruvaziyer Turlar, Seyahat Acentalan Turizm sektörünün ekonomik, sosyal ve politik nedenlerle talep elastikiyetinin fazla olması, sektördeki arz sahiplerini pazarlama konusunda değişik arayışlara itmiştir. Sektöre alternatif bir konaklama şekli ve pazarlama tekniği olarak giren " Her şey Dahil" turların ortaya çıkışındaki temel sebep, yüksek gelir seviyesine sahip kişilerin, bütün ihtiyaçlarını karşılamaktır. Her şey Dahil turlar, ilk uygulanma zeminini, Karayipler, Dominik Cumhuriyeti ve İspanya'da bulmuştur. Bu sistem, konaklamanın yanı sıra, transfer, ulaşım, yiyecek- içecek, eğlence ve diğer aktiviteleri de içine alan ve ücreti peşin olarak tahsil edilen bir uygulamadır. 90'lı yılların ortalarından itibaren ülkemizde de uygulanan bu sistem, diğer ülkelerdeki işletmelerden uygulama farklılıkları ile ayrılınca, sektör tarafından eleştiri oklarına hedef olmuştur. Bu çalışmada, Antalya-Kemer Yöresi'nde Her şey Dahil sistemi uygulayan işletmelerde, sistemin, konaklama işletmeleri, seyahat acentalan, müşteriler ve diğer işletmeler açısından etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Anket ve yüzyüze görüşme teknikleri ile desteklenen çalışma, bir alan çalışması dahilinde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve veri sonuçlarının etkileri ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. Sistemin olumlu ve olumsuz yönleri ortaya konmuş ve eksikliklerinin giderilmesi amacıyla çözüm önerileri sunulmuştur. Çözüm dahilinde, Her şey Dahil uygulamasının belirli standartlara bağlanmasının gerekliliği, uygulama farklılıklarının hem müşteri hem de hizmet kalitesini düşürdüğü, sistem dahilinde hizmet çeşitliliğinin önemi, işletmelerin; sistemi uygulamadan önce maliyet hesaplarının ayrıntılı olarak yapması gerektiği, ülke tanıtımının verimli bir şekilde yapılması adına, etkinliklerin tesis dışına kaydırılması zorunluluğu ve Her şey Dahil sistemin diğer pansiyon türlerinden daha pahalı satılarak, gelir seviyesi düşük turistlerin gelmesinin önlenmesi yönünde öneriler sunulmuştur. |
|