Açık Akademik Arşiv Sistemi

Okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Mehmet Durdu Karslı
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:07Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:07Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Yıldız, Emel. (2002). Okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93377
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract Toplumsal gelişme için gerekli olan kaliteli insan gücü iyi bir eğitimle sağlanmaktadır. İyi bir eğitim ise gerek alan bilgisi, gerekse mesleki ve kişisel beceriler bakımından yeterli öğretmenler ile gerçekleşmektedir. Kaliteli öğretmenlerin yetişmesinde iyi bir yetiştirme süreci ön koşullardan biridir. Bunun için eğitim fakültesi programlarında yer alan uygulama dersleri bilgilerin teorikten pratiğe aktarılmasında ve öğretmen adaylarının deneyim kazanmaları bakımından çok önemli bir yere sahiptir. Okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin uygulamaları, MEB'e bağlı ilköğretim okullarında yapılmaktadır. Bu uygulamalar esnasında birçok sorunla karşılaşılmaktadır. Bu araştırmanın amacı bu uygulamalarda karşılaşılan sorunları ortaya çıkarmaya yöneliktir. Araştırmada alt problemler doğrultusunda okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin uygulamasında karşılaşılan sorunların belirlenmeye çalışıldığı için tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2000-2001 eğitim öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Okul Deneyimi I ve Okul Deneyimi II derslerini alan 594 öğrenci ve 4 fakülte yöneticisi oluşturmaktadır. Örneklemini ise evrende bulunan 37 uygulama okulundan ulaşılabilen 12 uygulama okulu ve bu okullarda görevli 41 öğretmen, 20 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak anket kullanılmış ve bilgisayar ortamında SPSS programına aktarılmıştır. Verilerin analizinde çapraz tablo (crosstabs) analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin uygulanmasında eğitim fakültesi yönetimi ile okul yönetimleri arasında tam bir işbirliği sağlamada tamamen yetersiz olunduğu, okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin köy okullarım tanıma imkanı sağlamada ve uygulama okullarının spor salonu bakımından tamamen yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.format.extent XXIV, 177 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Okul deneyimi dersleri
dc.subject Eğitim
dc.title Okul deneyimi I ve okul deneyimi II derslerinin değerlendirilmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı
dc.contributor.author Yıldız, Emel
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record