dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Fikri Okut |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:07Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:07Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Ertürk, Zeynep Meltem. (2002). Eğitimde toplam kalite yönetimi kültürü ve öğretmenlik. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93372 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır |
|
dc.description.abstract |
Toplam kalite yönetimi sanayi sektöründe ortaya çıkmış iktisadi kökenli bir kavramdır. Sistemin uygulandığı işletmelerde, sıfir hata anlayışı ile maliyetleri minimuma indirip, maksimum düzeyde müşteri memnuniyetini sağlamaya odaklanmış yaklaşımı sayesinde kazandığı başarı, hizmet sektöründe de Toplam Kalite Yönetimi Felsefesinin uygulanabilirliği düşüncesini doğurmuştur. Ancak hizmet sektörünün çıktısının davranış olması ve objektif bir biçimde davranışların ölçülebilmesi için belli standartların konulamaması Toplam Kalite Yönetiminin hizmet sektöründe uygulanması sürecinde yaşanan temel güçlüklerdendir. Eğitim olgusu insanın doğumuyla başlayıp, ölünceye kadar devam eden bir süreçtir ve o nedenle insan unsurunun var olduğu her zeminde ve zamanda önemini hiç kaybetmemiştir, eğitim kavram olarak, kısaca "bireye kalıcı ve istendik davranışlar kazandırma süreci" olarak tanımlanabilir. Çağımızda sanayileşme ile birlikte gelişen uluslararası rekabet, yeni iş ve yönetim yaklaşımları kurumları mükemmelliği aramaya sevk etmiştir.Bu arayışlar sonucu ulaşılan noktalardan birisi de 'Toplam Kalite Yönetimi'dir. Toplam Kalite Yönetimi genel olarak güçlü bir lider eşliğinde, çalışanların işbirliği ve katılımıyla, en az maliyetle hatasız ürün üretme ve en yüksek müşteri memnuniyetine ulaşma süreci olarak tanımlanabilir. Eğitim kurumlarının temel hedefi, toplumun kültürel mirasını yeni nesillerde yaşatacak ve toplumun sürekliliğini sağlayacak, yeterli teknolojik donanıma ve bilgiye sahip genç kuşaklar yetiştirmektir, eğitim kuramlarının bireyi yetiştirme noktasındaki başarısızlıkları uzun vadede toplumu olumsuz etkileyeceğinden, kurumlar fertleri eğitirken bir defada ve hatasız eğitim yapmak zorundadırlar. Bu zorunluluk, yeni yöntem ve yaklaşımların eğitim kurumlarında uygulanma sürecine yol açmıştır. Böylece eğitimin kalitesinin arttırılması amaçlanmaktadır. Toplam kalite yönetiminin eğitimde uygulanma süreci de bu çabanın bir sonucudur. Bu araştırma kalite ve toplam kalite yönetimi ile ilgili kavranılan ve gelişim sürecini ana hatlarıyla ele aldıktan sonra, TKY kültürünün uygulanması sürecini ve bu süreçte yer alan ve eğilimin vazgeçilmez unsuru olan öğretmenin konumunu teorik olarak ortaya koymayı amaçlamaktadır. |
|
dc.format.extent |
IV, 110 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Toplam kalite yönetimi |
|
dc.subject |
Liderlik - Liderlik teorileri |
|
dc.subject |
Eğitim sosyolojisi |
|
dc.subject |
Toplam kalite yönetimi kültürü |
|
dc.title |
Eğitimde toplam kalite yönetimi kültürü ve öğretmenlik |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Sosyoloji Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Ertürk, Zeynep Meltem |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|