dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Mehmet Durdu Karslı |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:06Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:06Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Bakan, Ülkü. (2002). Okul öncesi eğitim kurumlarının denetiminde düzeltme-geliştirme süreci. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93366 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının denetiminde düzeltme - geliştirme süreci ve ilköğretim müfettişlerinin bu süreci ne derce verine getirdiklerine ilişkin ilköğretim müfettişleri, ilköğretim yöneticileri ve anasınıfı öğretmenlerinin algılarının tespit edilmesidir. Ayrıca okul öncesi eğitim kurumlarının denetiminde düzeltme geliştirme sürecine ilişkin deneklerin görev, öğrenim durumu ve hizmet içi eğitime katılım değişkenlerine göre anlamlı bir fark olup olmadığının tespit edilmesidir. Geliştirilmiş olan anket Sakarya'da bulunan 89 okulda 136 anasınıfı öğretmenine 89 yönetici ve 31 ilköğretim müfettişine uygulanmıştır. Verilerin toplanmasından sonra frekans, yüzde, aritmetik ortalama, elde edilerek Crosstab Analizi yapılmıştır. Denek gruplarının arasında anlamlı fark olup olmadığını tespit etmek için tek yönlü Varyans Analizi ve Tukey B testi, SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. İlköğretim müfettişlerinin O. Ö. E. Kurumlarında düzeltme geliştirme etkinlikleri 5 boyutta ele alınmıştır. Bu boyutlar; "ders araç-gereçlerin geliştirilmesi" ve "öğretmenin günlük planda yer alan etkinliklerinin incelenerek, denetmenler tarafından gerekli düzeltme ve geliştirmelerin yapılması", "orta" ile "hiç" arasında "Eğitim öğretim çalışmalarıyla ilgili uygulamaların düzeltilmesi ve geliştirilmesi" "çok" ile "orta" arasında, "Plan ve yönetim çalışmalarıyla ilgili uygulamalarda düzeltme ve geliştirmenin "orta" derecede yapıldığı tespit edilmiştir. Düzeltme geliştirmenin işlev, görev ve rol boyutunda yerine getirilmesinde denetmenlerin geliştirmeden ziyade düzeltmelere ağırlık verdikleri tespit edilmiştir. Denek gruplarının algıları arasında görevlerine göre anlamlı bir fark bulunurken, hizmet içi eğitime katılım ve Öğrenim durumu değişkenine göre denek gruplarının arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler : Okul öncesi Eğitim, Düzeltme-geliştirme |
|
dc.format.extent |
XIII, 117 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Okul öncesi eğitim |
|
dc.subject |
Düzeltme |
|
dc.subject |
Geliştirme |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.title |
Okul öncesi eğitim kurumlarının denetiminde düzeltme-geliştirme süreci |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Bakan, Ülkü |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|