Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacılık kuramına göre işlenen ilköğretim 6. sınıf "kuvvet ve hareket" ve "maddenin tanecikli yapısı" ünitelerinin başarısının incelenmesi ve öğrencilerin program hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesidir.Araştırma 2006-2007 öğretim yılında İstanbul ili Bağcılar ilçesi KocaYusuf ilköğretim okulundaki toplam 280 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada öğrencilere belirlenen üniteler ile ilgili kazanımları içeren testler hazırlanmıştır. öncelikle testlerin geçerlik ve güvenilirlik çalışması gerçekleştirilmiştir.Daha sonra bu testler belirlenen öğrenci grubuna konular işlenmeden önce öntest ve konular işlendikten sonra sontest olarak uygulanmıştır.Kazanımlar açısından ulaşılabilirlik incelenirken, testlere verilen doğru cevap yüzdeleri ve frekans değerleri %70 kritik değer ile karşılaştırılmıştır. Davranışlar arasında ön ilişkinin olup olmadığını incelemek için tetrakorik korelasyon katsayıları kullanılmıştır.testler sonucunda, kazanımların ulaşılabilirlik düzeyi incelendiğinde farkın anlamlı olduğu görülmüştür.Ayrıca öğrencilere program hakkındaki görüşlerini öğrenmek için anketler uygulanmıştır. Anketteki sorulara verilen cevapların yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Anket çalışması sonucunda; öğrencilerin programla ilgili genelde olumlu düşüncelere sahip oldukları görülmüştür. Araç-gerecin yetersizliği, laboratuvar(fen ve bilgisayar) kullanımında karşılaşılan sorunlar programın eksik yanları olarak ortaya çıkmıştır.
The aim of this Study is to examine the achievement elementary 6th grade `Power and Movement? and `Particle Structure of Substance? units which were studied according to Constructivizm Theory and to evaluate sentiments of students about Program .The Study had been carried out with 280 Students between 2006-2007 Academic Year at KocaYusuf Elementary School in İstanbul/Bağcılar .In this Study,some tests were prepared for Students which include Specified Units and related Outputs. Primarily , the validity and reliability of Studies had been carried out. And then these tests had been presented to determied Students as a pre-test before Subjects were studied and as a post-test after Subject were studied.When the achievement examined up to outputs , the percentage of given correct answer to tests and Frequency rates were shown %70 Critical rates.To examine whether pre-relation exist or not among Behaviours coefficents of tetracoric correlation were used. When the achievement level of outputs examined up to test results , ıt has been realized that the difference was significant.Furthermore , surveys was carried out to Students in order to learn sentiments of Students.Percent and Frequencies of given answers on Survey were calculated. As a result of survey ; It has bees realised that Students had positive Sentiments on Program in general.The lack of instrument and services , and difficulties about taking advantage of laoratory(science and computer) were came out as a deficiency of program