Bu tez çalışmasında geleceğin yakıtı olarak gözüken ve alternatif enerji konusundaki arayışların giderek arttığı günümüzde her geçen gün daha fazla dikkati çeken hidrojen enerjisinin ve teknolojilerinin dünya ve Türkiye ekonomisindeki yeri, ikame ettiği enerji türleri, potansiyel ve alternatif kullanım alanları göz önüne alınarak hidrojen enerjisinin ekonomideki pazar büyüklüğü tahmini yapılmıştır.Çalışmada, hidrojen enerjisi hakkındaki genel teorik bir çerçeve verildikten sonra hidrojen enerjisinin kullanım alanları ve hidrojen teknolojilerinin dünyadaki ve Türkiye'deki ekonomik etkisi ve ikame edeceği yakıtlar çerçevesinde hidrojen enerjisi ve hidrojen tabanlı ürünler ile ilgili bir pazar araştırmasını içermektedir ve pazar araştırılmasına yönelik çeşitli pazarlama araştırması yöntemleri ve tahmine yönelik de çeşitli -uygun nitelikteki- ekonometrik modeller kullanılmıştır.Hidrojen enerjisinin bütün dünyada yeni ve alternatif bir enerji durumunda olması dolayısıyla, ülkemizde de bu konudaki akademik çalışmalar henüz yaygınlık kazanmamıştır. Hatta bu tür çalışmaların sosyal bilimler alanında yeni olduğu söylenebilir. Bu tez çalışması bu çerçevede hem teorik hem de pratik bakımdan literatürde bu alanda mevcut bulunan boşluğun doldurulmasına yönelik önemli bir katkı yapması beklenmektedir.Bu çalışma sonucunda, hidrojen enerjisinin ve hidrojen tabanlı ürünlerin pazarı artarak devam edecektir. Dünyada hızla gelişen hidrojen enerjisi ve hidrojen teknolojileri konusunda Türkiye'de bu konuya önem vererek gerekli destekleri ve yatırımları yapmalıdır. Çünkü geleceğin enerji kaynağı hidrojen Türkiye için büyük önem arzetmektedir.
This thesis aims to estimate the market share of hydrogen energy land hydrogen energy technology products in the economy considering the economical introducing of hydrogen energy and its technologies in the world and in Turkey and it is estimated by considering the energy types that it substitutes and alternative and potential usage areas of it.In this study after giving general and theoretical frames of hydrogen energy, there is a marketing research about hydrogen energy and hydrogen based products in the frame of hydrogen energy?s usage and the economic affect of hydrogen technologies in the world and in Turkey. So various marketing research and different suitable quality econometrics models about estimation are used.Hydrogen energy is new and an alternative energy all over the world. But, academic studies about this subject have not become widespread yet in Turkey. Moreover, this type of studies are reported to be new in social sciences. In this context, this thesis study is expected to make an important contribution to fill the current gap in this area of literature in both theoretical and practical aspects.As a result of this study, hydrogen energy and hydrogen products markets are growing rapidly. Turkey should support invest mends in the areas of hydrogen energy and hydrogen technologies that have been developing all over the world. Because hydrogen -the energy of future- is very important for Turkey.