Açık Akademik Arşiv Sistemi

Coğrafi çevre farklılıklarının fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri ile ilişkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Bayram Çetin
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:24:19Z
dc.date.available 2021-04-01T13:24:19Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Saltaş, Neslihan. (2008). Coğrafi çevre farklılıklarının fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri ile ilişkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93361
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmada coğrafi çevre farklılıklarının Fen ve Teknoloji Dersinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine etki edip etmediği araştırılmıştır.Araştırma 2007?2008 eğitim öğretim yılının Bahar Yarıyılında Osmaniye ve Ardahan illerinin merkezlerinde ve Kocaeli İli'nin Gebze İlçesi'nde bulunan 4 resmi ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Osmaniye ilinden 51, Ardahan ilinden 90 ve Kocaeli ilinden 72 öğrencinin katılımıyla uygulama yapılmıştır.Her il farklı coğrafi çevreden seçilmiş ve illerdeki ilköğretim okullarının sosyoekonomik düzey bakımından birbirine yakın olmasına özen gösterilmiştir. Öğrencilere Fen ve Teknoloji dersi başarı testi uygulanmıştır. Başarı testi ? Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım? ünitesine ait kazanımları içermekte olup, ünitenin işlenişinden önce uygulanmıştır.Başarı testinin sonuçları SPSS istatistik programı ile analiz edilmiş ve seçilen coğrafi çevrelerin başarı testi sonuçlarında anlamlı bir farkın olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Anlamlı farkın zengin bitki ve hayvan türü barındıran Osmaniye ilinde bulunan okulun lehine olduğu belirlenmiştir. İller başarı puanlarına göre sıralandığında birinci sırayı Osmaniye ilinin, ikinci sırayı Gebze ilçesinin, son sırayı ise Ardahan ilinin aldığı tespit edilmiştir
dc.description.abstract In this study it is researched that if geographical differences affect the readiness level of students having science lesson.The research was held in four different public schools in Osmaniye, Ardahan and Kocaeli cities in the spring term of school year 2007-2008. 51 students from Osmaniye, 90 students from Ardahan and 72 students from Gebze in Kocaeli participated in the research.Each student was chosen from different geographical areas to simultaneously have students in preceding cities take an achievement test in sience lesson.The achievement test was about `Living beings and their interactions with wild life?. The test had been taken before this subject was covered in the classroom.The results of success test are analysed by the programme of SPSS statistics and it is reached that the chosen geographical environment makes meaningful difference in the results of the success test. It is determined that the meaningful difference is in favour of the school in the province of Osmaniye which includes rich kind of plant and animal. When the provinces are lined up according to the points of success, it is determined that the first degree is the province of Osmaniye, the second degree is the district of Gebze, and the third degree is the province of Ardahan.
dc.format.extent VI, 57, 15 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Coğrafi çevre farklılıkları
dc.subject Hazırlık bulunuşluk düzeyi
dc.subject Öğrenme
dc.title Coğrafi çevre farklılıklarının fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri ile ilişkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Saltaş, Neslihan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/