Öğrenme; bir sonuç değil, bir süreçtir. Bu sürecin başlaması için herhangi bir uyarıcıya gerek olmadığı gibi öğrenmeyi öğretmeye de gerek yoktur. Örneğin bir çocuk daha doğar doğmaz bakmayı, görmeyi, zamanı geldiğinde de konuşmayı, yürümeyi öğrenebilir. Çünkü öğrenme onun doğasında vardır.Organizasyonları yönetenler öğrendiği için öğrenen organizasyon olmak da mümkündür. Öğrenen Organizasyonlar, çalışanlarına bünyesinde sürekli olarak öğrenme ve gelişme imkânı veren ortamlardır. Pazar unsurlarının sürekli değiştiği, rakiplerin hızla arttığı, yeni teknolojilerin geliştiği, sürekli kendinden öncekini demode yapan ürünlerin hızla piyasaya sunulduğu değişim ortamında organizasyonların en değerli sermayesi ?bilgi? olmuştur. Belirsizliklerle dolu bu ortamda işletmelerin başarılı olmaları için sahip oldukları bilgiyi en doğru zamanda ve en iyi sonucu verecek şekilde kullanmaları gerekmektedir.Organizasyonlar bilgiyi etkin kullanmak adına sahip oldukları insan kaynağını geliştirmeyi ve elde tutmayı hedeflemektedirler. Bu nedenle çalışanlarından beklenen ile çalışanın ulaştığı sonucu karşılaştırarak performans değerleme kavramına önem vermeye başlamışlardır.Bu çalışmada Öğrenen Organizasyonlar ve Performans Değerleme konuları incelenmiş, Öğrenen Organizasyon olma çabası içerisindeki bir işletmenin bu aşamada performans değerleme yönteminde ne tür değişiklikler yaptığı ve bu değişikliklerin Öğrenen Organizasyon olmanın gerekliliği olup olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada işletmenin Öğrenen Organizasyon olup olmaması incelenememiş, sadece böyle bir çaba içerisinde olduğu gözlemlendiğinden Öğrenen Organizasyon olduğu kabul edilerek araştırma yapılmıştır. Araştırmada anket ve mülakat yöntemleri kullanılmış, elde edilen veriler analiz edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca yapılan araştırma sonucunda değişimin gerekliliği, süreci ve sonucuyla ilgili varsayımlara da ulaşılmıştır
Learning is an ongoing process. It needs no stimuli to start up as no need to teach. For instance once a baby born he learns watching, perceiving, distinguishing and when the time comes he learns to talk and step up because he has it inherently.Because managers of the organizations learns, its possible that organizations learn as well. These learning organizations are the environment that give learning and improvement opportunity to their employers permanently. In the changing market place that carries characteristics of everyday changing market components, fast increasing of the number of competitors, new technology improvements, and fast launches of products that easily become obsolescent, organizations? most valuable capital is the ?knowledge?. In this uncertainty to be successful organizations should need to use their information at the right time and in the condition that gives the best consequence.Organizations aim to improve and keep human resource that they own for using information effectively. For this reason, organizations begin to attach importance of performance evaluation with comparing the expectation from staffs and the results of staffs to reach.In this study, learning organizations and performance evaluation issues were examined. Organizations which is wanted to be a learning organization, in this level they analyze what is changing in performance evaluation and being a learning organization is necessary or unnecessary. In this study, organizations were not examined whether organizations being a learning organization or not. Only organizations wanted to be a learning organization effort observed and according to this situation researches were done. In this research, survey and interview methods used and the data attempted to analyze. Also end of this research assumptions about the necessity of the changes, processes and results were reached.