Açık Akademik Arşiv Sistemi

Değişkenlik bağlamında resim düzleminde transparanlık ve espas çözümlemeler

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Şive Neşe Baydar
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:24:08Z
dc.date.available 2021-04-01T13:24:08Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Demirler, Sermin. (2008). Değişkenlik bağlamında resim düzleminde transparanlık ve espas çözümlemeler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93349
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Değişkenlik Bağlamında Resim Düzleminde Transparanlık Ve Espas Çözümlemeler? olan tez eser metninde soyut resim sanatının gelişim evresi içinde yer alan ressamlar üzerinde durularak soyutlama ve salt soyut kavramları ele alınmıştır. Bu noktada; çalışmaların hangi boyutlarda geliştiği belirtilmek istenmiştir.Araştırmalara kaynak teşkil eden referans sanatçıların resim sanatına katkıları, sanat tarihindeki yerleri ve eserlerinin çıkış noktaları üzerinde durulmuştur.Cézanne doğayı geometrik bir şema üzerine oturtmuş, soyut resmin başlangıcına zemin hazırlamıştır. O'nun çalışmaları üzerinde durulmuş, sanatı algılama biçimi ve sanat tarihine olan katkıları irdelenmiştir. Picasso da kendi düşünce sistemiyle bunu birleştirip temelde tüm boyutların küçültülmesine dayanan üçgen ve dikdörtgen gibi belli başlı projektif biçimlere ve çembere varmıştır. Yani nesnenin etrafından dolaşarak her yönünü görmeye çalışmıştır. Böylece Kübizm'in doğmuştur. Kübizm'le beraber gelişen kolaj ve asamblaj tekniği resme farklı bir eleman olarak dahil olmuştur.Mondrian'ın ilk dönem çalışmaları soyutlama olarak başlamış, daha sonra tinsel bir boyut alarak salt soyut olarak devam etmiştir. Ayrıca tez çalışmaları, Mondrian'ın ? Ağaçlar Dizisi?yle konu olarak ortaklık göstermesi nedeniyle incelenmiştir. Daha sonra Kandinsky, Malevich, Rothko ve Richter ile devam edilmiştir.Tezin adının belirlenmesi doğrultusunda önemi olan transparanlık kavramı doğada değişkenlik gösteren atmosferik olayların fizik gerçekliklerinin çalışmalarda hangi bağlamda ele alındığı üzerinde durulmuştur. Bunun yanı sıra transparanlığın yaşamdaki bazı açılımları ele alınmıştır. Espasla olan ilişkisi üzerine de resim düzlemindeki yeri ve amacı belirlenmiştir.Resimsel espası, tez çalışmaları çerçevesinde araştırarak genel bir bilgi sunmayı hedeflemiştir.Son bölümde ise tez çalışmaları üzerinde durulmuştur.
dc.description.abstract In the thesis work, ?The Transparency and Spatial Analysis within The Variability Context On The Painting Plane?, the concepts of abstraction and the absolute abstract have been handled from the point of the painters those took place at the evaluation period of the abstract painting art. In this point, it is aimed to specify that to what extent the works had been improved.In this study, it is especially emphasized the contribution of the reference artists that?s been providing the main source of the research to the painting art, their understanding of art and inspirations.Cézanne set the nature by a geometrical scheme and became one of the fundamentals of the abstract painting. Since then academics have been studied, analyzed his works, his way of perceiving the art and his contributions to the art history. Also Picasso by assembling this point of view with his own technique has also gotten some projective shapes like triangle, rectangle and circle by the diminution of the dimensions. In this way, the art movement Cubism has been flourished. The collage and assemblage techniques improved by the cubism have been included within the art of painting as diverse elements.Mondrian?s early period works had began as abstraction, than carried on as absolute abstract by having a spiritual aspect. In additionto this, academic studieshave been carried out because of the common subjects with Mondrian?s ?Series of Trees?. The studies have been continued with Kandinsky, Malevich, Rothko and Richter.The transparency concept which is important to specify the name of the thesis, is taken from the point of view that according to which aspects of the physical reality of the variations of the atmospheric events in the nature had been examined and been emphasized. Besides, the evolutions of the transparency in life has been searched. Its place and aim on the painting plane has been specified because of its relation with the space. It is intended to inform by researching the space about the painting with the help of the thesis work.In the last part, the thesis works were harped on.
dc.format.extent IV, 40, 56 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Soyut resim
dc.subject Değişkenlik
dc.subject Transparanlık
dc.subject Espas
dc.title Değişkenlik bağlamında resim düzleminde transparanlık ve espas çözümlemeler
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı, Resim Bilim Dalı
dc.contributor.author Demirler, Sermin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/