Bu çalışmada, Ticaret Lisesi mezunu Meslek Yüksekokul öğrencilerinin Muhasebe eğitimleri ve bu öğrencilerin muhasebe derslerinde neden zorlandıkları incelenmiştir.Çalışmanın araştırma kısmındaki veriler, 2007 ? 2008 öğretim yılında Meslek Yüksekokullarında öğrenim gören Muhasebe ve İşletme bölümü öğrencilerinin, konuyla ilgili görüş ve değerlendirmelerini içermektedir.2007 ? 2008 öğretim yılında 522 Meslek Yüksekokulunda, 262 programda öğrenim gören 482.208 öğrenciden muhasebe ve işletme bölümü öğrencileri dikkate alınmıştır. Bu meslek yüksekokullardan 7 tanesi araştırmada örneklem alarak seçilmiştir. Örneklem kapsamına alınan okulların seçiminde, öğrenci sayıları, eğitim kadroları ve il merkezine yakın bulunmaları gibi özellikler dikkate alınmıştır.Araştırmada elde edilen veriler, tablolar yardımı ile işlenerek araştırmanın amaçları doğrultusunda yorumlanmış ve elde edilen bulgulara dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir.Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın birinci bölümünde; sırasıyla muhasebe eğitimi ve muhasebe eğitiminin önemi ile muhasebe eğitimi veren eğitim kurumları ve muhasebe eğitiminin geliştirilmesi için gerekli yöntem ve teknikleri hakkında bilgi verilmektedir.Çalışmanın ikinci bölümünde; ortaöğretim ve önlisans düzeyinde muhasebe eğitimi veren okullarımız hakkında bilgi verilmektedir.. Öncelikle ortaöğretimde muhasebe eğitimi veren okullar ve bu okulların müfredatı hakkında, devamında meslek yüksekokullarının genel özellikleri ve önemi, tarihi gelişimi, meslek yüksekokullarının mevcut durumu, meslek yüksekokullarına giriş şartları, sınavsız geçiş, dikey geçiş ve uygulanmakta olan ders programları ve ders içerikleri hakkında bilgi verilmektedir.Çalışmanın üçüncü bölümünde; Ticaret meslek lisesi mezunu Meslek Yüksekokul öğrencilerinin muhasebe eğitimlerinin değerlendirilmesi amacıyla 816 öğrenciye 49 soruluk anket uygulanmıştır. Ankete katılanların büyük bir çoğunluğun ticaret meslek lisesinden mezun olduğu, bu öğrencilerin büyük çoğunluğunun sınavsız geçişle yerleştiği, meslek lisesinde de benzer dersler görmelerine rağmen yeterli düzeyde başarılı olamadıkları, sınıf geçme yönetmenliğinden kaynaklı bir takım problemlerin oluştuğu, öğretim elemanlarının yeterli sayıda olmadığı ve ders yüklerinin çok fazla olduğu, öğretim elemanları kendi uzmanlık dersleri dışında derslere girdiği, ders aktarımında genellikle anlatım metodunun kullanıldığı, okulun araç gereç sıkıntısının olduğu ve teknolojinin ders aktarımında yeterli düzeyde kullanılmadığı, kalabalık sınıflarda ders işlendiği, lisedeki dersler ile MYO'daki dersler arasında farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Sonucunda çözüm önerilerinde bulunulmuştur.
In this study, Accounting education and the reasons of difficulties that the Vocational High School Students who graduated Trading High School have in Accounting classes have been analyzed.The data in the search part includes the views and evaluations of Accounting and Business Department students who studied in Vocational High Schools in 2007-2008 education year.From 482.208 students attending 262 programs of 522 Vocational High Schools in 2007-2008 education year, the Accounting and Business Department students have been taken into account. Seven of these Vocational High Schools have been chosen as sample. The quantity of the students, education board and the distance to the city-centre are the qualities for determining the sample schools.The data obtained in the research has been evaluated according to the aims of the research by processing them via tables and the suggestions have been developed based on the findings of the research.This study consists of three chapters.The first chapter deals with the education of accounting and significance of education of Accounting, education institutions offering Accounting and methods and techniques for improving Accounting education.The second chapter is about the schools which are giving accountancy education at secondary and high levels. Firstly, the information about the schools which are giving accountancy education and their curricula is presented, and then historical background and current situation of the Vocational High Schools are explained, and next necessary conditions for enrolling the Vocational High Schools, transition without exam and vertical transition, lesson programs being used and the contents of the lessons are figured out.In the third chapter a questionnaire, containing 49 questions, have been applied to 816 students of Trading School graduates for evaluating the education of Accounting. It has been found that most of the students whom a questionnaire was applied were graduates of Trading High School, most of these students attended the school without exam, though they received the same lessons they failed, there have been some problems based on regulations for passing the classes, there are not sufficient lecturers and they have to lecture too much lessons, they lecture lessons out of their proficiency, they mostly use grammar transition method, school lacks in equipment and not many visual aids are used during the lessons, there are too many students in the classes, there are differences between the lessons in the high school and Vocational high school. Finally, suggestions for solutions have been found.