Günümüzde artan küreselleşme hareketi, müşteri beklentilerinin artması, teknolojik gelişmeler ve değişen personel yapısı gibi birçok gelişme işletmelerin çalışanlarından geçmişe göre çok daha fazla şey talep etmelerine neden olmaktadır.Bu durum örgütler için insan kaynaklarının önemini giderek arttırmaktadır.Bugünün iş çevresi, geçmişteki geleneksel emir komuta ve kontrol hiyerarşisinin çok daha az uygun olabileceği bir çevredir. Bunların yerine, çalışanlar faaliyette bulunurken kişisel olarak girişimde bulunabilme ve sorumluluk almayı öğrenmelidirler. Başka bir ifade ile onların ?güçlendirilmesine? ihtiyaç duyulmaktadır.Personeli güçlendirme, gücü çalışanlarla paylaşma, böylelikle onların kendilerine güven kazanmalarını ve işlerini daha iyi yapabilme yeteneklerini arttırmalarını ve işletmenin başarısına ferdi katkılarını sağlama amaçlarına sahiptir. Personeli güçlendirme bir yönetim felsefesi olup, bilgi paylaşımı, eğitim ve geliştirme temellerine sahiptir. Uzun vadeli olup uygulamada ve sonuçları almada sabır gerektirir.Bu çalışmada insan kaynakları yönetimi fonksiyonları ile personeli güçlendirme çalışmaları birlikte ele alındıktan sonra personeli güçlendirmenin tanımı, nedenleri, gerçekleştirilme yöntemleri, yararları, örgüt performansına etkisi ve sınırlı kaldığı durumlar incelenmiştir.Literatür taramasına ek olarak Türk Telekom A.Ş Adapazarı şubesinde araştırma yapılmıştır. Bu bölümde İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile Personeli Güçlendirme çalışmaları birbiriyle ilişkilendirilerek İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonlarının güçlendirme açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Analiz sonuçları göz önüne alındığında Türk Telekom A.Ş'nin özelleştirilmesiyle beraber insan kaynakları yönetimi fonksiyonları uygulanırken personeli güçlendirme çalışmalarına da yer verildiği görülmektedir.
Many developments such as international competition, globalization, change in customer expectations and requiements Today, organizations are demanding more from their employees than ever before.This posion make human resources more and more important in organizastions.In today?s working environment the traditional command and control hierarchies of the past are increasingly less appropriate. Instead, employees must learn to take initiative, to be creative and to accept responsibility for their actions. They need to be ?empowered?.Empowerment aims to share the power with the employee and by this way it provides them to gain their self confidence to increase their work performance and to make individual contribution for the success of the corporation. As a philosophy of management, empowerment is based on sharing the information, education and development. It is a long-term process and requires patience in practice and taking its results.In this study, following evaluation of the personel empowerment studies and functions of human resource management together the definition of personel empowerment, its purpose, methods of realization, benefits, effects on organizational performance and restrictions were analyzed.In addition to the survey of the literature, a research was performed in the Adapazari branch of T.Telekom A.S. In this section, applying the functions of human resource management, it was understood that personel empowerment was performed in a secret fashion and we tried to evaluate how this was appraised and perceived by the employees.Considering the results of the analysis it was understood that following privatization of the T.Telekom A.S. personel empowerment studies were performed in the context of applying the functions of human resource management.