dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Namudar İzzet Kurbanoğlu |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:23:56Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:23:56Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Serttürk, Meral. (2008). Fen öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen başarısı ve tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93335 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı, günümüz insanından beklenen bilgiye ulaşma, bilgiyi analiz etme, işe yarar bilgiyi seçme ve örgütleme, öğrenme sürecini denetleme, ekip çalışması yapma, işbirliği içinde çalışma gibi özellikleri öğrencilere kazandırmak amacıyla kullanılan yaklaşımlardan birisidir. Bu çalışmada, Fen ve Teknoloji dersinde küresel ısınma konusu ?Proje Tabanlı Öğrenme? yaklaşımına göre düzenlenen ve yürütülen bir öğretim süreci ile geleneksel öğretim yöntemine göre düzenlenen ve yürütülen bir öğretim sürecinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen başarısı ve fen dersine karşı tutumlarına etkisi incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini, İstanbul İli Gaziosmanpaşa İlçesi Mithatpaşa İlköğretim okulunun 7. sınıfında okuyan toplam 80 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama, 2007?2008 Eğitim-Öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya katılan 80 yedinci sınıf öğrencisinden 40 öğrenci, ?Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının? uygulanacağı deney grubu; diğer 40 öğrenci ise ?Geleneksel Öğretim Yaklaşımının? uygulanacağı kontrol grubu olarak seçilmiştir. Bu seçim, öğrencilere ön test olarak sunulan Fen ve Teknoloji Başarı Testi not ortalaması ile Fen ve Teknoloji Dersi tutum ölçeği sonucuna göre eşit olarak yapılmıştır. Uygulama, haftada dört ders saati olmak üzere deney grubunda Fen ve Teknoloji dersinde küresel ısınma konusu ?Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı? ile kontrol grubunda ise ?Geleneksel Öğretim Yöntemi? ile araştırmacı tarafından toplam dört haftada gerçekleştirilmiştir.Çalışmada veri toplama aracı olarak, öğrenci gözlem formu, öz değerlendirme formu, kendini değerlendirme formu, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşlerini belirleme formu, proje sunum değerlendirme formu, Fen ve Teknoloji Başarı Testi, Fen ve Teknoloji Dersi Tutum ölçeği olmak üzere başlıca yedi ölçekten yararlanılmıştır.Araştırmanın alt problemlerinin test edilmesinde ?t-Testi? ve ?Kovaryans Analizi (ANCOVA)? kullanılmıştır.Araştırma sonunda ilköğretim yedinci sınıf Fen ve Teknoloji dersinde Proje Tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin fen başarısı ve tutumu ile Geleneksel Öğretim Yaklaşımının uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin Fen başarıları ve tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca, araştırmaya katılan deney grubu öğrencileri, proje tabanlı öğrenmenin, öğrenci başarısını, derse karşı olumlu tutumları, aktif katılımı, yaratıcılığı ve işbirlikçi çalışma oranını arttırdığını, öğrenmeyi zevkli, eğlenceli ve anlamlı kıldığını, öğrencilere çok çeşitli beceriler kazandırdığını belirtmiştir. |
|
dc.description.abstract |
Project Based Learning is a suitable method for acquiring students to reach the information for today?s people, analyze the information, select and organize the useful information, make team work and work in cooperation qualities. İn this study the effect of educations process arranged in line with ?Project Based Learning ? and education procces arranged and performed according to conventional methods for global warming subject in Science and Tecnology lesson on acedemic success and the attitudes against science lesson of students who are in primary school in 7th Class are examined. In the study, performed with pro-test/ final test with group and experimental searching model, the effects of Project Based Learning on student?s succes and their attitudes are searched. Success test and Attitude Scales are applied on the experiment and control groups. The findings gained at the end of the study have been transferred in the SPSS 15.0 program and its results are commented. Furthermore, student observation form, self evaluation form, self considering form and project presentation evaluation forms are applied on the students attended in the experiment group, and qualitative data collection medium are used as well. At the and of the study, a favorable and expressive difference was found among students who were applied Project Based Learning in Science and Tecnology lesson in 7th Class in regards of acedemic success and attitudes against the lesson. Besides, the students who attended in the experiment group stated that the Project Based Learning increases student?s success, favorable attitudes against lesson, active participation, creaativitiy and cooperation, made the education more meaningful, and acquired them various abilities, and though there were few problems. |
|
dc.format.extent |
XIII, 167, 82 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Fen öğretimi |
|
dc.subject |
Proje tabanlı öğrenme |
|
dc.subject |
Öğrenci projeleri |
|
dc.subject |
Fen ve teknoloji dersine karşı tutum |
|
dc.title |
Fen öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen başarısı ve tutumuna etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Serttürk, Meral |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|