Uzaktan eğitim web sitelerinin kullanılabilirlik açısından değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu çalışmada Sakarya Üniversitesi Adapazarı Meslek Yüksek Okulu Uzaktan Eğitim Bölümü'nde öğrenim gören öğrencilerden, uzaktan eğitim web sitesini kullanılabilirlik açısından değerlendirmesi istenmiştir. Bu değerlendirmeyi gerçekleştirmek için bir ölçek geliştirilmiş ve 1512 kişiye uygulanmıştır. Uygulanan anketlerden değerlendirmeye uygun olanlar seçilmiş ve 1229 anket analize alınmıştır.Araştırmanın sonunda Sakarya Üniversitesi Adapazarı Meslek Yüksek Okulu uzaktan eğitim web sitesinin öğrencilerin görüşleri doğrultusunda kullanılabilirlik düzeyine bakılmış, cinsiyet, yaş, bölüm, üniversitedeki yılları ve yaşadıkları coğrafi bölgelere göre anlamlı farklılık olup olmadığı araştırılmıştır.Bulunan sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin uzaktan eğitim web sitesinin kullanılabilirliğinden genel olarak memnun oldukları görülmektedir. Cinsiyet değişkeni doğrultusunda yapılan analizde bayanların bazı faktörlerde erkeklere göre; yaş değişkeni doğrultusunda yapılan analizde yaşları küçük olan öğrencilerin bazı faktörlerde yaşları büyük olan öğrencilere göre; bölüm değişkenine göre yapılan analizde Mekatronik ve İşletme Bölümü'nde okuyan öğrencilerin bazı faktörlerde diğer bölümde okuyan öğrencilere göre; üniversitedeki yıl değişkenine göre yapılan analizde 1. sınıfta okuyan öğrencilerin bazı faktörlerde diğer sınıflarda okuyan öğrencilere göre; yaşadıkları coğrafi bölgeler değişkenine göre yapılan analizde Akdeniz Bölgesi'nde yaşayan öğrencilerin bazı faktörlerde diğer coğrafi bölgelerde yaşayan öğrencilere göre web sitesinin kullanılabilirliğinden memnun olmadıkları bulunmuştur.
The main goal of this research is to calculate the usability of Sakarya University Adapazarı Vocational Two-Year Community College?s Web Site. A scale was developed to carry out the evaluation and applied to 1512 students. From the applied questionnaire only appropriate ones were selected to be evaluated and 1229 questionnaire were analysed.At the end of the research usability level of distance education?s web site was analysed according to the comments of the students of Sakarya University Adapazarı Vocational Two-Year Community College and was searched whether there is a meaningful difference in based on their genders, ages, departments, university years and geographical conditions.The findings of the research revealed that students feel contented with usability of distance education?s web site. In the analysis done according to the gender variable, when compared to the male students , female students; according to the age variable, when compared to the old students , the young students; according to the department variable, when compared to the students of other departments, the students of Mechatronics and Operating Department; according to the university years variable, when compared to the senior students, the freshmen; according to the geographical conditions variable, when compared to the students of other regions, the students living in Mediterranean region are not content with usability of web site in some factors.