Bir bireyin istek ve davranışlarının en temel belirleyicisi kültürdür. Kültür, toplumdan topluma farklılık gösterdiği gibi toplumdaki bireylerin yaşam biçimini de etkilemektedir. Başka bir deyişle, toplumların tüketim biçimlerini, ihtiyaçlarını, ihtiyaçların öncelik sırasını ve tatmin şekillerini kültür belirlemektedir. Pazarlamacılar da toplumlara göre farklılık gösteren tüketici davranışlarını anlamaya çalışarak, yeni tüketiciye ulaşmak için farklı stratejiler geliştirmek zorundadırlar.Günümüzde tüketiciler daha bilinçli hale gelerek ne tür besin yediklerini ve yedikleri besinlerden maksimum fayda sağlamayı amaçlamaktadırlar. Bu bilinçle birlikte tüketicilerin tüketim eğilimleri ve yaşam tarzları değişmektedir. Tüketicilerin fast food tarzı yiyeceklerin zararlarının bilincine varması ile birlikte hem daha sağlıklı olan hem de pişirmesi pratik olan dondurulmuş gıdalara yönelmişlerdir. Dondurulmuş gıdalar ülkemizde çok fazla talep görmese de Avrupa ülkelerinde ve ABD'de oldukça gelişmiş bir sektör haline gelmiştir.Bu çalışmanın amacı, ülkelerarası kültürel farklılıkların dondurulmuş gıda tüketim kalıplarına etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmada Türkiye ve Polonya'da dondurulmuş gıda tüketimine ait ikincil veriler(üretim, tüketim, dış ticaret istatistikleri) ve tüketicilerin dondurulmuş gıda tüketim alışkanlıklarına ilişkin bir anket çalışmasından yararlanılmıştır. Anket çalışması Polonya'nın Wroclaw şehrinde 300 katılımcıya ve Türkiye'nin Sakarya ve Balıkesir şehirlerinde 300 katılımcıya kolayda örnekleme yöntemi ile toplamda 600 anket uygulanmıştır. Saha çalışmasında toplanan veriler SPSS yardımı ile analiz edilmiştir. Bulgulara göre her iki ülkede ki tüketicilerin dondurulmuş gıda tüketim alışkanlıklarının ve dondurulmuş gıdalara karşı tutum ve algılamaları arasında farklılıklar görülmektedir.
Culture determines the needs and behavior of the individual. As culture differs from society to society, also it affects the individual?s behavior in a society. In other words, culture addresses the consumption style, needs, priorities and satisfaction ways. Marketing associates need to understand the consumer behavior differences among societies and must develop new strategies to reach consumers.Nowadays, consumers have more sense about the products -which they eat or drink- they want to get the maximum benefit from the products. This awareness makes a difference on their trends and life styles. When individual?s realized that fast food meals cause harm, they tend to reach for frozen products which are also very practical to cook. Even though we don?t get much demand for frozen foods in Turkey?s Market, both Europe and United States have a very large Market on frozen foods.This study indicates the impact of cultural diversity on frozen food consumption patterns. For this purpose, this study has references from Turkey and Poland. Data contains; secondary data on consumption (production, consumption, foreign trade statistics) and a survey about habit of using frozen foods. Survey was held in Wroclaw, Poland with 300 participants and in Sakarya, Turkey with 300 participants. The data collected from the participants are analyzed with SPSS. According to the results, both countries have different attitudes and perspectives for frozen goods.