Ergenlik çağındaki öğrencilerin bilgisayar oyunlarını oynama sıklık ve alışkanlıklarının sosyalleşme süreçleri ile şiddet eğilimleri üzerindeki etkilerini anlayıp, muhtemel olumsuz sonuçlar hakkında çözüm önerileri geliştirmek araştırma projesinin temel amacıdır. Bu amaç çerçevesinde örneklem, İstanbul ili Ümraniye ilçesinde özel bir dershanede eğitim alan altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır.Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci ve ikinci bölüm teorik, üçüncü bölüm uygulamadır. İlk bölümde şiddet olgusu, mikro ve makro açılardan ayrıntılı olarak işlenmiştir. İkinci bölümde ergenlik, sosyalleşme ve oyun kavramları üzerinde durulmuştur. Üçüncü (uygulama) bölümde anket yoluyla elde edilen verilerin, yüzde oranlarıyla değerlendirilmesi uygun görüldüğünden, frekanslar SPSS 13.0 programı yardımıyla önce tablolar haline dönüştürülmüştür. Ardından uygulanan analiz teknikleri ile çalışma başında ortaya konan hipotezler test edilmiştir. Dördüncü bölüm ise sonuçların tartışılması ve yorumlanmasına ayrılmıştır.Anket soruları dört bölümde yapılandırılmıştır. İlk bölümde katılımcıların demografik özellikleri, ikinci bölümde ergen öğrencilerin bilgisayar oyunlarını oynama sıklık ve alışkanlıkları, üçüncü bölümde ergen öğrencilerin ders dışı vakit geçirme pratikleri olarak sosyal alışkanlıkları ve bilgisayar oyunlarının buna etkisi, dördüncü bölümde ise ergen öğrencilerin şiddet tutumları ve bilgisayar oyunlarının buna etkisine yönelik sorular yer almaktadır. Çalışmada, çift etki araştırıldığından, anket sorularında her iki hususun da yeterince ortaya konabilmesine yetecek kadar soruya yer verilmesine dikkat edilmiştir. Anket çalışması (kişisel sorular dahil) 33 soru üzerinden 250 öğrenci ile yapılmıştır.Çalışma sonucunda, bilgisayar oyunlarının ergen öğrencilerin sosyalleşme süreçleri ve şiddet eğilimlerine etkileri ortaya konmuş ve konu ile ilgili çözüm önerileri geliştirilmiştir.
Understanding the effects of the frequency and habits of teenage students? playing computer games on their socialization process and inclinaiton to violence, finding solutions for possible negative results are basic aims of the research. For this research, students of sixth, seventh and eighth grade of a private establishment preparing students for various exams in Umraniye, county of İstanbul, have been chosen as sample student group.The study consists of four parts.The first part and the second part are theoretical, the third part is practical. In the first part fact of violence is discussed in detail according to macro and micro aspects. In the second part adolesence, socialization and concepts of games are focused.In the third part (practical one) as it is more appropriate to evaluate the results of the survey with the proportion of percent, frequencies are transformed into charts with the help of SPSS 13.0 programme. After that, hypothesis, which are introduced with the analysis technics at the beginning of the study, are tested. The fourth part allocated argumentation and interpretation of results.Questions of the survey are configured in four parts. In the first part demographic characteristics of participants, in the second part the frequency and habits of teenage students? playing computer games, in the third part teenage students? way of spending their free time and the effects of computer games on it, in the fourth part students? attitude to violence and again effects of the computer games on it are the subjects of the questions.As two influences are searched in the study, questions are tried to be sufficient to introduce the two factors. The survey consisting of 33 questions (including personal questions) is applied to 250 students.At the end of the study, effects of the computer games on the socialization process and their prone to violence of teenage students are stated and proposals for solution are developed.