Bu çalışmanın amacı, toplumun en önemli kesimini oluşturan gençlerin ve daha özelde toplumsal değişmelerden etkilenme düzeyi en yüksek olan lise gençliğinin giyim tarzını oluştururken nelerden etkilendiğini ortaya koymaktır.Modernleşme olgusu batı dışında yer alan birçok toplumda özellikle de Türk toplumunda önemli dönüşümlerin yaşanmasına neden olmuştur. Toplumların kültürleri, varolan değerleri bu olguyla beraber yerle bir olmuştur. Türk toplumunun Batı toplumundan etkilenişi halkın tercihiyle olmaktan ziyade toplumsal tabakanın üst kısmında yer alan kişilerin istekleriyle gerçekleşmiştir. Etkilenme bu şekilde gerçekleşince durum taklitçilikten öteye gidememiştir. Batıdan, modernleşme-çağdaşlaşma söylemleriyle alınanlar bilim, tıp, matematik gibi alanlarda olmaktan ziyade giyim alanında olmuştur. Dolayısıyla da modernleşme artık giyimde Avrupalıya benzeme haline dönüştüğü için toplumda, ne kadar Avrupalı gibi giyinilirse o kadar modern görünüme sahip olunacağına dair bir kanı oluşmuştur. Bu kanıyla kendini şekillendirenler toplumun yeniliklere fazlasıyla açık olan kesimini oluşturan gençlerdir. Bu nedenle çalışmada gençler üzerine yoğunlaşılmıştır. Gençlerin tercihlerinin, zevklerinin bilinmesi toplumun genel gidişatının öngörülebilmesi adına önemli bir yere sahiptir.Bu araştırma İstanbul'un Arnavutköy İlçesinde yer alan Mehmet Akif Ersoy Lisesi'nde yapılmıştır. Araştırmada yaş ile beraber güzel görünme ve markaya dikkat etme eğiliminin arttığı, ekonomik duruma bağlı olarak bireylerin alışverişte marka tercihlerinin önem kazandığı, kızların erkeklere göre modayı daha yakından takip ettiği ve kitle iletişim araçlarının reklamlarından etkilenme düzeyinin yaşa bağlı olarak azaldığı hipotezlerinden hareket edilmiştir.Araştırma sonucunda yaşla beraber güzel görünmenin ve marka kavramının önem kazandığı görülmüş fakat alışverişte marka ürünlerin tercih edilmesi için ekonomik olarak iyi koşullarda olmanın zorunlu olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla beraber modayı yakından takip etme davranışının cinsiyete bağlı olarak açıklanamayacağı ve kitle iletişim araçlarının reklamlarından etkilenme düzeyinin yaşa bağlı olarak değişmediği de araştırma sonucunda ortaya konmuştur.Araştırmada tarama (Survey) yöntemi uygulanmıştır. Anket çalışması sonucunda elde edilen veriler SPSS programıyla değerlendirilmiştir.
The purpose of this analysis is revealing that teenagers who are the most important part in society especially the youth of secondary education are influenced by what things when they prefer their clothing style.Becoming modern is the cause of having important changes in many society except Western especially in Turkish society. Cultures of the societies vanish because of this case. The influencing of Turkish society by Western society realizes with preferences of people who are on the top of the society not preferences of people in general so that capying is the cause of this influencing. İnfluencing by Western is in clothing are not science, medicine or maths. Thus, the sensation which means that who puts on like Europan haves modern appearance becomes a reality. Teenagers who are influenced by newness easily in the society give shape themselves with this sensation. So that teenagers are focused on in this analysis. Knowing preferences and pleasure of teenagers is important for future of the society.This research was made in İstanbul at Mehmet Akif Ersoy High School in the district of Arnavutköy. In the research; It has been moved by the hypoteses that with age tendency to look beautiful and paying attention to the clothing brand increases, depending on the economic situation of the individuals, preferences of the brands gain importance, girls follow the fashion more closely than boys and the level of the influence of mass media advertising decreases in relation with the age.At the end of the research, it has been observed that seeming beautiful and the concept of brand gain importance with age but it is not necessary to be economicallay in good conditions in order to prefer brand products. In addition to this, it has been noticed at the end of the reasearch that the behavior to follow fashion trends closely cannot be explained only with gender and also the level of the exposure to the mass media advertising has not change depending on age.In the research, survey method was applied. Datas that are gotten at the end of the survey has been evaluated by SPSS program.