Halkla ilişkiler genç bir bilim ve sanat olmasına rağmen geçmişi çok eskilere dayanmaktadır. Kapitalizmin ortaya çıkışı ile birlikte hızlı bir ilerleme kaydeden Halkla ilişkiler mesleğinin profesyonelleşme serüveninde birçok sorunla karşı karşıyadır. Bu sorunların en başında mesleğe giriş koşullarında yetkinlik yani diplomanın önemsizleşmesi ve mesleğe girişlerde alan dışından girişlerin yoğun olması sayılabilir. Halkla İlişkiler mesleğinin diğer bir sorunu da örgütlenme konusunda dernek düzeyi de yapılaşmanın olmasına rağmen bütün meslektaşları kapsamamasıdır. Meslekle ilgili üzerinde durulması gereken diğer bir hususta bir meslek olarak Halkla ilişkilerin toplum tarafından ne iş yaptığı konusunda bir algının Avukatlık, Doktorluk gibi meslekler gibi tam oturmamış olmasıdır. Günümüzde Halkla ilişkilerin öğrenciler tarafından bunca olumsuzluğa rağmen en çok tercih edilen bölümlerden bir tanesidir. 2010 yılında devlet üniversitelerinde yapılan tercihler göz önüne alınırsa, 4 yıllık Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü ve iki yıllık Halkla İlişkiler bölümlerinin tüm kontenjanlarının dolması mesleğin en çok tercih edilenler arasında olduğunun kanıtı niteliğindedir. Özellikle mesleğin ihtiyacı olan profesyonelleşme, mesleğin giriş koşullarının düzenlenmesi, mesleki örgütlenmenin istenilen düzeye ulaşması, mesleğin itibarının artması, etik kurallarına meslek mensuplarının uyumunun çoğalması gibi çeşitli etkilerin gerçekleşeceği açıktır.Bu araştırma, Bursa ilinde faaliyet gösteren Bursa Halkla ilişkiler derneğine üye olan 68 kişi arasından 17 dernek üyesine, derinlemesine mülakat yöntemi ile uygulanmıştır. Mülakat sonucunda mesleğin günümüzdeki profesyonelleşme düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada yaş, cinsiyet, medeni durum, mesleğe bakış açısı, meslek bilincinin meslek üzerinde etkileri incelenmiştir. Elde edilen verilere göre örgütlenmenin istenilen düzeyde olmadığı, örgütlenmenin ve örgütün üyeleri üzerinde otokontrolün artmasının etik kurallarına uyumu güçlendireceği, profesyonelleşmenin artması durumunda halkla ilişkiler uzmanlarının siyasete katılımının artacağı, mesleğin itibarının artması ile birlikte mesleğin bilinirliğinin ve saygısının artacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Public relations leans on a past history even it is a very young science and art. The public relations profession making high level of progress d by the emergence of the capitalism ,during its way to become professional faced many problems. The most leading of these problems is the lack of importance of the diploma hence the lack of capabilities while employing in the sector, and the other factor is that the employment rate from different fields is high. Another problem for the public relations profession is that eveb there is an organizational structure on forundation level it does not consider all colleagues. Another point on which it must be stressed is that there is no obvious perception in common about what does the public relation covers as it is defined for professions such as lawyers, doctors. Public Relation is one of the most popular profession of our century. Regarding the choices done at State Universities in 2010, the fulfillment of the quota of 4 year Public Relations and Advertisement Department, also 2 year Public Relations Department, show that this profession is located among of the most preferred ones. Today, it is faced with several unsolved and coming down problems at Public relations profession. By the unraveling of these problems there will raise various effects especially on professionalism which is quite needed by the profession, on regulation of the conditions of recruitment, on reaching a requested level of occupational organization, on the increase in the reputation and on the increase at the integrity of the professionals to the ethicsThis research has been implemented on the 17 of the 68 members of Bursa Public Relations Foundation located in Bursa by depth interview. By this interview it is aimed to measure the level of professionalism for this profession regarding the modern-day. At this workout the effect of the age, sex, marital status, professional perspective and conscious, on the profession has been observed. By the results obtained, it is precipitated that the organizational level was not at the requested level, the foundation of any organization and any increase on the auto control of this organization on its members will be powering the integrity through ethics, the level of political participation of public relations specialists will be increasing by the increase in the professionalism, the respect and awareness of the profession will be increasing by the increase in its recognition.