Bu çalışma, zihinsel özürlü çocuğa sahip aileler ve özel eğitimcilerin zihinsel özürlülüğe bakış açılarının karşılıklı olarak değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu noktadan hareketle, Şehit Ali Borinli İlköğretim Okulu ve İş Okulu'nda çalışan 10 özel eğitimci ile derinlemesine mülakat, 10 veli ile odak grup görüşmeleri yapılmıştır.Toplanan veriler neticesinde zihinsel özürlü çocuğa sahip aileler ve özel eğitimcilerin zihinsel özürlülüğe bakış açılarında farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bu açıdan ailelerin zihinsel özürlülüğü özel eğitimcilere oranla daha büyük problem ve aşılamayacak bir olgu olarak gördüğü belirlenmiştir. Ailelerin zihinsel özürlülüğe duygusal, özel eğitimcilerin ise mantıksal açılardan yaklaştığı görülmüştür. Zihinsel özürlülükte değişim ve gelişim konusu, özel eğitimcilere oranla ailelerde daha karamsar ve umutsuz bir tablo çizmiştir. Zihinsel özürlülük aileyi ekonomik, sosyolojik ve psikolojik açılardan etkileyen bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Zihinsel özürlü bireylerin, özel eğitimcilerden ziyade aileleri tarafından sürekli kontrol altında tutulduğu anlaşılmıştır. Toplumda özürlülük bilinci tam olarak yerleşmemiştir. Zihinsel özürlü bireyler için eğitim kurumlarının ve özel eğitimin önemi açıklığa kavuşturulmuştur.
In this study, families of mental disability children and special educators were conducted to evaluate the mutual perceptional of viewpoint to mental disability. From this point forth, ten special educators had profoundly interviews, focus group interviews with ten parents were met at Şehit Ali Borinli Elementary School and Business School.As a result of collected data, families of mental disability children and special educators were determined differences at viewpoint to mental disability. In this respect, disability which was determined families were seen bigger problem and can not achieve an event than special educators. It was determined that families approach emotional aspect but special educators approach logical aspect to mental disability. Changing and development issue at mental disability has drawn a table more pessimistic and hopeless in families compared to special educators. Mental disability appears an event that affects economic, sociological and psychological aspects families. It have been understood that mental disability individuals continuously kept under control by their families rather than special educators. Disability awareness can not fully install in the community. The importance of educational institution and special education for mental disability individuals was clarified.