Bu çalışmanın amacı, Kocaeli İlinde Görevli İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Çalışan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Empati Becerilerinin incelenmesidir. Bu amaçla yapılan çalışmaya deneklerin yaş x=36,22±9,09; meslek yılının x=12,64±8,62; gelir düzeylerinin x=1306,73±358,79 olan, toplam 103 beden eğitimi ve spor öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır, geçerli 101 anket değerlendirilmiştirÇalışmada empatik beceriyi ölçmek amacıyla Dökmen ( 1988 ) tarafından geliştirilen empatik beceri ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiksel teknikler, fark tespiti için, bağımsız gruplarda t testi, parametreler arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla pearson korelasyon testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 10,0 istatistik programında test edilmiş ve anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir.Yapılan korelasyon testi sonucunda, yaş ile cinsiyet, meslek yılı, medeni durum, çocuk sahibi olup olmama durumu arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (P<0,05). Cinsiyet ile meslek yılı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (P<0,05). Meslek yılı ile medeni durum, çocuk sahibi olup olmama, spor düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (P<0,05). Gelir düzeyi ile medeni durum arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (P<0,05). Medeni durum ile çocuk sahibi olup olmama arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (P<0,05). Empatik beceri puanları ile diğer parametreler arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (P>0,05).Araştırmaya katılan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri içinde erkeklerin empatik beceri puanlarının x=136,52±14,87; bayanların empatik beceri puanlarının x=133,026±18,83; evli olanların empatik beceri puanlarının x=136,25±16,02; bekârların empatik beceri puanlarının x=131±15,90; üniversite mezunlarının empatik beceri puanlarının x=135,19±16,08; yüksek lisans mezunlarının empatik beceri puanlarının x=135,37±16,89 olarak tespit edilmiştir.Sonuç olarak, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Empatik Becerilerinin geliştirilmesi için hizmet içi eğitim kursları düzenlenmesi gerektiği söylenebilir.
The purpose of this research was Physical Education and Sports Teachers? who worked in center of Kocaeli, empathy skill?s analysis. In this research, test subjects who had age x=36,22±9,09; year of profession x=12,64±8,62; level of income x=1306,73±358,79 were composed from 103 Physical Education Teachers as volunteer and 101 survey were evaluated.In this research, empathetic skill measure was improved by Dökmen (1988) was used. In the analysis of data descriptive statistical techniques, for determination of difference, independent sample t test, to determine relation of parameters test of pearson korelasyon were fulfiled. The data were test in the SSPS 10,0 program and level of significance were determined as 0,05.In conclusion of korelasyon test, a significance relation was found with age between gender, year of profession, in condition if married or not, in condition if having child or not (P<0,05). A significance relation was found with the gender between the year of profession (P<0,05). A significance relation was found with the year of profession between in condition if married or not, in condition if having child or not, level of sport (P<0,05). A significance relation was found with level of income between in condition if married or not (P<0,05). A significance relation was found with in condition if married or not between in condition if having child or not (P<0,05). A significance relation was not found with empathic skills points between other parameters (P>0,05).Among Physical Education Teachers who join this research, empathic points of man x=136,52±14,87; empathic points of female x=133,026±18,83; empathic points of married teachers x=136,25±16,02; empathic points of unmarried teachers x=131±15,90; empathic points of graduated of university x=135,19±16,08; empathic points of graduated of master?s degree x=135,37±16,89 were determined.Consequently, it could be said that courses must be prepared for improving empathic skill of Physical Education and Sports Teachers.