dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Adem Uğur |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:23:03Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:23:03Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Dişbudak, Tülay. (2011). Örgütlerde çatışma yönetimi : bankacılık sektöründe Kocaeli örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93271 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada; örgütlerin sıklıkla karşılaştığı çatışma kavramı incelenmiş olup, öncelikle çatışmanın nedenleri, çözüm teknikleri, yararları teorik açıdan ele alınmıştır. Çatışmanın bireyler ve örgütler üzerinde yarattığı etkiler iki Kamu ve iki Özel Bankada çalışan personeller üzerinde uygulama yapılarak araştırılmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde; çatışma olgusunun anlamı, gelişme evrimi ve kapsamı üzerinde durulurken, ikinci bölümünde, çatışmaya yol açan temel nedenler, çatışmanın olumlu ve olumsuz sonuçları ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde; çatışma yönetimi, çatışma yönetiminde kullanılan başa çıkma yöntemleri ve çatışmanın üstesinden başarılı olarak gelebilme konularına değinilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise; örgütsel çatışmanın Kamu ve Özel Bankalar üzerine etkileri mülakat yöntemiyle araştırılmıştır.Yapılan araştırma da Kamu Bankalarında meydana gelen çatışmaların çalışanları olumsuz etkilediği ve bu çatışmaların yöneticiler tarafından iyi yönetilmediği sonucuna varılmıştır. Özel Bankalarda meydana gelen çatışmaların çalışanları olumlu etkilediği ve Kamu Bankalarının aksine bu çatışmaların yöneticiler tarafından iyi yönetildiği tespit edilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The concept of conflict that is often faced by organizations examined in this study. Firstly causes of conflict, solution techniques and benefits are discussed theoretically. Then the effects of conflict on individuals and organizations were investigated by an application on staff of the public and private four bank employees.While in the first part of the study, the meaning of the phenomenon of conflict, the evolution of development and the scope of conflict were emphasized, in the second part of the study, the main causes leading to conflict, positive and negative consequences of conflict were discussed. In the third part of the study, conflict management, coping methods used in conflict management and issues of successfully overcome the conflict were mentioned. In the last part of the study, the effects of organizational conflict on public and private banks were investigated by interview method.The research concluded that in public banks, the conflicts adversely affected employees and these conflicts were not well-managed by administrators. On the other hand it showed that in private banks, the conflicts affected employees positively and unlike the public banks, these conflicts were well managed by administrators |
|
dc.format.extent |
IX, 91 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Çatışma |
|
dc.subject |
Çatışma yönetimi |
|
dc.subject |
Birey |
|
dc.subject |
Örgüt |
|
dc.title |
Örgütlerde çatışma yönetimi : bankacılık sektöründe Kocaeli örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Dişbudak, Tülay |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|