Modern yönetim biliminin en önemli çalışma alanlarından biri olan insan ve davranışı, örgütlerin var oluşu ve başarısı için önemli bir unsurdur. İnsan, bilgi birikimi, aklı ve yeteneği ile bir örgütün entelektüel sermayesidir. Çalışanların örgüt ile özdeşlemesi olarak ifade edilen örgütsel bağlılık kavramı, insan kaynağının örgütün amaçları için çaba sarf etmesini sağlamaktadır. Örgütüne karşı bağlılık duyan birey, tüm donanımı ile örgütüne hizmet ederek örgütünün başarısına katkıda bulunmaktadır.Örgütsel bağlılığı etkileyen ve geliştiren bir araç olan örgütsel iletişim, örgütsel amaç, hedef ve değerlerin çalışanlara iletilmesini ve bu kavramların çalışanlar tarafından benimsenmesini sağlamaktadır. Ayrıca örgüt içindeki kopuk ve dağınık ilişkilerin bir düzene sokulması örgütsel iletişim ile mümkündür. Düzenli ilişkiler sistemi içinde görev yapan çalışan, hem işinden hem de örgütünden memnun olmaktadır ve bağlılığı artmaktadır.Çalışmanın amacı, örgütsel iletişimin, örgütsel bağlılığın gelişmesindeki rolünü incelemek bu iki kavram arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.Yapılan çalışmada literatür taramasına ek olarak hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir kamu kurumu ?örnek olay? kapsamında incelenmiştir. Araştırmada verilere ulaşmak için anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 13.0 kullanılmıştır. Kullanılan analiz yöntemleri, korelasyon, basit regresyon analizleri ile bağımsız örneklem varyans analizidir.Yapılan çalışma sonucunda, kurum içinde duygusal, devamlılık ve normatif bağlılık ile örgütsel iletişim, yönetim tarzı ve bilgi paylaşımı ile arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmaktadır. Biçimsel olmayan iletişim ve üç bağlılık boyutu arasındaki ilişki ise pozitif yönlü ancak zayıftır. Örgüt içindeki kadro durumuna göre örgütsel iletişim ve örgütsel bağlılık boyutları arasındaki herhangi bir fark olmadığı görülmüştür.
Which is one of the most important work of modern management science human and human behavior, the existence of organizations and is an important element for the success. Human who has the knowledge, the wisdom and the ability is the intellectual capital of an organization. Identification of employees with the organization, expressed as the concept of organizational commitment, for the purposes of the organization's human resources contribute to the effort. Individual who commits to the organization with all equipment, contributes to the success of the organization as service with the organization.Organizational commitment is a tool to influence and improve the organizational communication, organizational goals, objectives and values are communicated to employees and by employees of the adoption of these concepts provides. In addition, broken and scattered in the organization of relations is possible through a streamlining of organizational communication. Employee working within the regular system of relationships, has satisfied both his job and the organization and his commitment increases.The aim of the study, organizational communication, to examine its role in the development of organizational commitment to determine the relationship between these two conceptsIn the study, in addition to literature scan, a public establishment operating in service industry is examined as a ?case study?.Survey technique was used to achieve the research data. SPSS 13.0 was used for the analysis of the data obtained. Methods of analysis used, correlation, simple regression analysis and independent-sample analysis of variance.As a result of this study, between affective, continuance, normative commitment and organizational communication, sharing information, the behaviour of manager within the strong association was found the positive direction. The relationship between non-formal communication and three component of organizational commitment in a positive but weak. According to the staff within the organization, there is no differences between organizational communication and three component of organizational commitment.