Açık Akademik Arşiv Sistemi

Erinlik dönemindeki öğrencilerde dini tutum ve davranışlar (Sakarya Örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Abdulvahit İmamoğlu
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:22:27Z
dc.date.available 2021-04-01T13:22:27Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Oluğ, Fatma. (2011). Erinlik dönemindeki öğrencilerde dini tutum ve davranışlar (Sakarya Örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93222
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; erinlik dönemi öğrencilerinde dini tutum ve davranışları incelemek, bu dönemindeki bireylerin dini tutum ve davranışlarının tanımlayıcı özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek ve erinlik döneminde dini tutum ve davranışlarda etkili olan faktörleri belirlemektir.Araştırma konusunun seçiminde, yapılan araştırmaların daha çok ergenlik dönemini bütün olarak ele alması, erinlik dönemiyle ilgili sınırlı sayıda araştırma yapılması belirleyici olmuştur.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket; 2010-2011 eğitim öğretim yılında Sakarya ili Erenler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim okullarının ikinci kademesinde okuyan 300 öğrenciye uygulanmış, uygun görülen 277 anket değerlendirmeye alınmıştır. Anket verileri bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik programında değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda; erinlik dönemindeki bireylerin dini tutum ve davranışlarının yaşlarına, sınıflarına, anne-baba eğitim durumlarına göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca erinlik çağı çocuklarının dini tutum ve davranışları üzerinde aile, arkadaş, televizyon, internet ve din kültürü öğretmenlerinin etkili olduğu; çocuklar üzerinde en fazla etkiye aile ve din kültürü öğretmenlerinin sahip olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract The aim of this study is examining the attitudes and behaviors and examining the differentiation of individuals of this period according to the defining characteristics about religious attitudes and behaviors and determining the factors affecting religious attitudes and behaviors of puberty period primary school students.It is defining that there is a lack of such research as puberty and the research are all about adolescence.Questionnaire prepared according to aim of the research was conducted on the 300 primary school students in Erenler Public Education Directorate in 2010-2011 academic year, 277 questionnaire which is equivalent is assessed. The data was gathered via SPSS 17.0 statistic program.As a result of the research; it is concluded that the attitudes and behaviors of the puberty period individuals are differentiated according to their ages, classes and their parents? education level. It is also concluded that family, friends, TV, internet and religious and morals teacher is effective on puberty period attitude and behavior; religious and morals teachers and families has the most affect on this period individuals.
dc.format.extent V, 78 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Erinlik dönemi
dc.subject Dini tutum
dc.subject Davranış
dc.title Erinlik dönemindeki öğrencilerde dini tutum ve davranışlar (Sakarya Örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Psikolojisi Bilim Dalı
dc.contributor.author Oluğ, Fatma
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/