dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Recep Kaymakcan |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:22:26Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:22:26Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Özkan, Fatih. (2011). Çocuğun din eğitiminde anne-babanın etkisi : Diyarbakır örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93221 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Çocuğun din eğitiminde, çocuğun içinde yaşadığı ailenin etkisi önemli ve belirleyicidir. Çocuğun dini kişiliği, bu ailenin dini ve ahlaki değerlerine göre şekillenir. Bu çalışmada çocuğun din eğitiminde dini inanç, tutum ve davranışlarının oluşumunda ve şekillenmesine anne-babasının nasıl bir etkisinin olduğu, anne-babanın dini davranışlarının çocuğuna nasıl yansıdığı araştırılmıştır.Araştırmanın evrenini Diyarbakır'ın 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu evreni temsil edebilmesi ve çocuğun dini değerlerinin oluşumu ve şekillenmesinde ailesinin etkisinin ölçülebilmesi için Diyarbakır'ın Yenişehir İlçesi'nden Cemil Özgür ve Hülya Tugay İ.Ö.O., Bağlar İlçesi'nden Eczacılar ve Nuriye Çelebi Eser İ.Ö.O., Sur İlçesi'nden Süleyman Nazif ve Ali Paşa İ.Ö.O. ve Kayapınar İlçesi'nden Şehit Polis Sabri Kun ve İMKB Hattat Hamit Aytaç İ.Ö.O. olmak üzere 4 merkez ilçesinden rastlantısal olarak seçilen ikişer okulun DKAB dersi almamış olan 3. sınıflarındaki öğrenciler örneklem olarak alınmıştır. Hazırlanan anket formu örneklemi oluşturan öğrencilere uygulanmıştır.Yapılan bu çalışma, çocukların, gelişim özelliklerine göre inanç ve davranışlarında anne-babalarından nasıl etkilendiklerini, anne-babaların sahip olduğu dini inanç ve değerlerin çocuklarına aktarılmasında, anne-babanın ekonomik durumunun, eğitim düzeyinin, çocuklarının dini sorularına cevap verme şekli ve sıklığının, çocuklarıyla dini etkinliklere katılma sıklığının çocuklarının dindar bir kişilik geliştirmesinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu, Diyarbakır'ın ilgili okullardaki 3. sınıf öğrencilerini ve öğrencilerin dilinden ailelerini inceleme imkanı sağladığından dolayı önemlidir.Yapılab bu çalışmada çocuğun din eğitiminde anne-babasının tutum ve değerlerinin etkili olduğu, Kur'an okumayı bilme, nasihat edilme ve Ramazan Ayı'nda oruç tutmayı isteme durumları, dini bilgilerini aldığı kişi, ezberlediği sure veya dua sayısı, dini sorularına cevap alma şekli, dini etkinliklere götürülme, yemeklerden sonra dua okunma ve ailece dini filmler izlenme sıklığının çocuğun dini kişilik geliştirmesinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Family has an important and determinent effect on child?s religion education. Child?s religious character is formed accordingly by mother and father?s moral and religious values. In this study, it is researched that how mother and father?s religious behaviour reflects to the child and what influence has on child?s faith and attitude formation.Research group is composed of Diyarbakır?s 3rd grade students . To be able to evaluate the family effect on creation and formation of child?s religious values, random sampling has been done for the following students, that never took Religion Education at school.Diyarbakır-Yenisehir : Cemil Özgür and Hülya Tugay School, Diyarbakır-Bağlar : Eczacılar and Nuriye Çelebi Eser School, Diyarbakır- Sur : Süleyman Nazif and Ali Paşa School, Diyarbakır- Kayapınar : Şehit Polis Sabri Kun and İMKB Hattat Hamit Aytaç School.The students are given a survey sheet.This study has a considerable importance, discovering how child?s faith and behaviour as per own growth characteristics is effected by the parents and what effects has parent?s on developing child?s religious commitments in terms of education levels, social position, economical situation of the parents and frequency on replying child?s religion questions and examining families from a 3rd grade student?s eye and how faith and values are transferred to the child .This study reaches to a conclusion that mother and father?s attitude and values, know how to read Quran, fastening at Ramadan, knowledge of sura (Qur?an Verses) and prayers, responding on questions about religion, socializing with religious events, praying after meals, watching religious movies together with the family, giving religious advices has a drastic effect on developing child?s religious characteristics. |
|
dc.format.extent |
VII, 109 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Aile |
|
dc.subject |
Çocuk |
|
dc.subject |
Anne |
|
dc.subject |
Baba |
|
dc.title |
Çocuğun din eğitiminde anne-babanın etkisi : Diyarbakır örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Özkan, Fatih |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|