Açık Akademik Arşiv Sistemi

Beden eğitimi öğretmenlerinin sorunları ve performanslarına etkileri (Sakarya ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Gülten Hergüner
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:22:24Z
dc.date.available 2021-04-01T13:22:24Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Kul, Murat. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin sorunları ve performanslarına etkileri (Sakarya ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93218
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Öğretmenler; Türk Milli Eğitimi'nin genel ve özel hedeflerine ulaşabilmesi için en önemli konuma sahip öğelerden biridir. Bu araştırma eğitimin etkili, verimli ve vazgeçilmez bir parçası olan beden eğitimi öğretmenlerinin sorunları ve bu sorunların öğretmen performansı üzerine etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada öncelikle eğitim, beden eğitimi ve beden eğitimi öğretmenlerinin görevleri ile ilgili teorik kaynak taraması yapılmış ve daha sonra Sakarya ilinde 2006?2007 eğitim öğretim yılında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerine uygulanan anketten elde edilen bilgiler değerlendirilmiştir. Uygulanan anket kişisel bilgiler ve sorunlara katılma ile etkilenme derecelerini belirleyen iki bölümden oluşmuştur. Ankete toplam 127 beden eğitimi öğretmeni doğru ve değerlendirilebilir cevap vermiştir.Uygulanan anket sonucunda elde edilen verilerin çözümlenebilmesi için bilgisayar ortamında SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın problemi ve alt problemleri dikkate alınmak sureti ile ?betimsel istatistik teknikleri?nin yanı sıra, ?t-testi?, ?Tek Yönlü Varyans Analizi? ve ?Tukey Testi? kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.Analizler sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin sorunlara katılma algılarında cinsiyet, yaş, görev süresi ve görev yerleri arasında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sorunlar, tesis ve ders kaynakları, ders programları, öğrencilerin dersin işleyişi, okul ve aile ile ilgili sorunlarına katılma düzeylerinde anlamlılık görülmüş ve performanslarının etkilendiği belirlenmiştir.Beden eğitimi öğretmenlerinin belirlenen sorunlarının çözüme kavuşturulması, etkili ve verimli dersler işlenerek genel ve özel hedeflere ulaşmasına ve Türk Milleti'nin çağdaş uygarlık seviyesinde bulunmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstract Teachers are one of the most important elements for Turkish National Education System to reach its general and private goals. This research was conducted in order to determine the problems of physical education teachers who have an effective, important and inevitable role in education, and the effects of the problems on their performances.In the research, firstly, theoretical literature was examined about education, physical education and the duties of physical education teachers and later, information which was gained through a questionnaire applied to the physical education teachers who worked in Sakarya between 2006 and 2007 was evaluated. The questionnaire was composed of two parts: personal information and the degree of effects and participating in the problems, and. Totally 127 physical education teachers gave right answers which can be evaluated.SPSS packet program was used to analyze the data got from the results of applied questionnaires. Besides ?descriptive statistical techniques?; ?t-test?, ?one way ANOVA test? and ?tukey test? were used to analyze the data considering the problems and sub-problems of the research. Meaningfulness level was accepted as 0.05 in the statistical analyses.As a result of the analyses, a meaningful variation wasn?t observed in the perception of participating in problems of physical education teachers in terms of sex, age, years in service and place of service. There were meaningful variances in the levels of physical education teachers? participating in problems about school and parents, school programs, lesson process, association and lesson sources, and occupational problems and it was determined that their performance was affected. It is thought that solving the problems of physical education teachers will make contributions to reaching general and special educational provisions enabling them to make useful lessons and to Turkish people for having a place among modern civilizations.
dc.format.extent VII, 63, 9 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Beden eğitimi
dc.subject Beden eğitimi öğretmeni
dc.subject Sorun
dc.subject Performans
dc.title Beden eğitimi öğretmenlerinin sorunları ve performanslarına etkileri (Sakarya ili örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Kul, Murat
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/