Bu çalışmada XIV. yüzyılda İngiltere'de yaşamış, teolog, filozof kimliği ve yenilikçi fikirleriyle temayüz etmiş olan John Wycliffe'in hayatı ve onun Hıristiyanlık içinde reformist olarak nitelendirilebilecek papalığa dair eleştirileri ele alınmıştır. Görüşlerinin temelinde papalığın aşırı dünyevileşmesi ve bunun sonucunda otoritesini kendi çıkarları doğrultusunda istismar etmesi yer almaktadır. John Wycliffe, siyasi iradeden görmüş olduğu yakın destek sebebiyle diğer reformistlerin aksine hayatı boyunca herhangi ciddi bir tehditle karşılaşmamıştır.Tez giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında konunun önemi, tez olarak seçilmesinin sebepleri ve çalışmada takip edilen yöntem üzerinde durulmuştur.Birinci bölümde John Wycliffe'in yaşadığı dönemde İngiltere'deki sosyal, siyasi ve dini hayat hakkında bilgi verilerek genel bir çerçeve oluşturulmaya çalışılmıştır.İkinci bölümde Wycliffe'in doğumu, eğitimi, dilenci keşişlerle olan mücadelesi, hayatı boyunca önemli bir yeri olan Oxford Üniversitesi'nde yapmış olduğu görevler, bu görevler sayesinde siyasi irade tarafından fark edilmesi, yine Oxford'da vermiş olduğu dersler ve sürdürmüş olduğu papazlık vazifesi aracılığıyla fikirlerini yaymasından bahsedilmiştir.Üçüncü bölümde Wycliffe'in papalık eleştirisi kapsamında, papalığın dünyevi otorite iddialarına yönelik itirazları ve yine papalığın suiistimalleri olarak değerlendirdiği endüljans, aforoz gibi bazı kilise uygulamaları ve sakramenler hakkındaki görüşleri aktarılmıştır.
The thesis at hand examines the life of the 14th century English theologian and philosopher John Wycliffe and his opinions which, within the domain of Christianity, have traditionally been considered pro-reform. Underlying his opinions are criticisms of the Papacy?s excess worldliness and its suspected exploitation of the authority derived thereof in reinforcing its institutional self-interests. Contrary to other forerunners of the reformist movement, John Wycliffe never faced any serious threats during his lifetime, much owing to the strong support of the political powers of the time.The study consists of an introduction and three main chapters. The introduction focuses on the significance of the subject matter and the incentives behind its choice as a field of study, as well as the method implemented in its pursuit.The first chapter recapitulates the sociopolitical and religious atmosphere of Wycliffe?s England, with the purpose of setting the scene for the main discussion.The second chapter begins with Wycliffe?s early childhood and education, proceeding to expand on his subsequent struggle against mendicant friars, the various duties he undertook at the University of Oxford, an institution of especial biographical importance for Wycliffe not least for dragging him under the political limelight, his lectures at Oxford and the promulgation of his ideas through his work as priest.In the context of Wycliffe?s criticism of the Papacy, the third chapter probes his objections to the Vatican?s claim of worldly authority, his review of what he labels as the Church?s abuse of numerous practices, including indulgence and excommunication, and his position with regard to the sacraments.