Araştırma İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi inanç öğretiminde, ders kitabına alternatif yeni bir konu işleyiş tekniği sunmaktadır. Bu tekniğin temel amacı İlköğretim DKAB dersinde kazanımların gerçekleşme oranını yükseltmek ve soyut kavramların kavranmasını kolaylaştırmaktır. Dinin iman boyutu soyut kavramlardan teşekkül ettiği için soyut düşünme kabiliyetini elde edememiş ilköğretim öğrencisinin inanç öğrenme alanındaki konuları kavraması oldukça güçtür. Ayetlerin esbab-ı nüzulleri içerdikleri olay, zaman, mekan ve şahıs gibi unsurlar sayesinde konuların kavranmasını kolaylaştırabilir.Araştırma, 2010?2011 öğretim yılının II. yarıyılında İstanbul ilinde bulunun iki okulun 5. Sınıflarında okuyan kız ve erkek 145 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada öğrenciler üzerinde test tekniği kullanılarak toplanan verilerin istatistiksel işlemleri SPSS bilgisayar istatistiksel paket programı ile yapılmıştır.Çalışmanın kazanımların gerçekleşmesinde etkisini tespit etmek için eşit özelliklere sahip iki sınıf belirlendi. Sınıflardan birinde konular ders kitabına göre işlenirken diğerinde hazırladığımız materyallerle ders uygulandı. Her iki sınıfa da ön test ve son test yapıldı. Araştırmada elde edilen bulgulara göre esbab-ı nüzulden faydalanarak hazırladığımız materyallerin uygulandığı sınıf, ders kitabına göre işlenen sınıftan daha başarılı olmuştur. Kazanımların elde edilmesinde ders kitabına göre %20'lere varan bir artış olmuştur. Araştırmamız sonucunda esbab-ı nüzulün ilköğretim inanç öğretiminde kazanımların gerçekleşmesinde olumlu yönde katkı sağladığını söyleyebiliriz.
This research offers a new approach in the field of teaching belief for primary education religion course. The purpose of approach increase the rate of accrual acquisitions and facilitate understanding of abstract concepts. The research is important because faithful dimension of religion occurs abstract concepts. Elementary school students who think concrete is difficult to understand issues in the field of teaching belief. Esbab-ı Nüzul facilitates understanding of the issues thanks to contain elements such as time, place, event and person.The research applied on 145 students studying in the 5 classes 2 public schools selected in İstanbul city during the 2nd semester of 2010-2011 cademic year. The questionnaire method was used and the collected data was processed through SPSS (Statistical Package for Social Sciences) software program.Two equal classes identified for determine the effect of realization acquisitions of research. One of the classes topic explained according to textbook. And the other applied prepared approach. Each of two classes performed pretest and posttest. The class of performed new approach was more successful than the class of described according to the textbook. And attainments achieving was increased around 20 per cent.