Bu çalışmada ilköğretim ve ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programında yer alan ve derslerde kullanılması öngörülen ölçme ve değerlendirme tekniklerinin öğretmenler tarafından bilinme ve kullanılma sıklık düzeyinin çeşitli değişkenlere göre ilişkisi araştırılmıştır. Ayrıca; öğretmenlerin en çok ve en az kullandığı ölçme tekniklerinin neler olduğu, öğretmenlerin ölçme sürecini nasıl yönettiği ve karşılaştığı sorunların neler olduğunun araştırıldığı bu çalışma için yargısal örnekleme modeli ile Türkiye genelinde toplam 18998 üyesi olan 6 farklı din dersi mail guruplarına hazırlanan anket gönderilmiştir. 58 farklı ilden 250 anket dönütü kabul edilmiştir.Veriler SPSS programıyla analiz edilip yorumlanmıştır. Bu sonuçlardan bazıları şunlardır. Öğretmenlerin alternatif ÖD tekniklerini bilme konusunda ortalama % 46'sı kendilerini yeterli, % 41'i kısmen yeterli ve % 13'ü yetersiz görmektedir. Geleneksel ÖD tekniklerini bilme konusunda % 76'sı yeterli, % 19'u kısmen yeterli ve % 5'i ise yetersiz görmektedir. Öğretmenlerin en iyi bildiği alternatif ÖD tekniği % 94,5 ile performans görevi iken en yetersiz olduğu teknik % 26,6 ile portfolyo tekniğidir.Öğretmenlerin ortalama % 25'i AÖD tekniklerini sıkça, % 48'i ara sıra kullanmakta ve % 27'si ise hiç kullanmamaktadır. GÖD tekniklerini ise ortalama % 48'i sıkça, % 41'i ara sıra kullanırken, % 11'i hiç kullanmamaktadır. En fazla kullanılan AÖD tekniği % 90,5 ile performans görevi, en az ise % 47,8 ile portfolyo iken; en fazla kullanılan GÖD tekniği % 99,6 ile çoktan seçmeli test tekniği, en az ise % 64,2 ile sözlü sınav tekniğidir.Öğretmenlerin % 80'i yazılı sınavları; klasik sorular, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve çoktan seçmeli test sorularından oluşan karma biçimde yaparken % 12'si sadece çoktan seçmeli olarak yapmaktadır. Yazılı sorularını % 60'ı internetten indirip düzenleyerek kullanırken % 32'si her sınav sorusunu kendisi hazırlamaktadır.AÖD tekniklerini kullanma sıklık düzeyi ile öğretmenlerin cinsiyet, kıdem, mezun olunan program, ortalama sınıf mevcudu ve haftalık girilen ders saati sayısı değişkeni arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Fakat, DKAB programlarını tanıtım ve bilgilendirme vb. seminerine katılan öğretmenler, DKAB programlarının ölçme bölümünü okuyan öğretmenler, AÖD yaklaşımı ile ilgili kitap, dergi, makale vb. kaynakları okuyan öğretmenler ve ÖD ile ilgili hizmet içi eğitim alan öğretmenler diğer öğretmenlere göre AÖD tekniklerini daha fazla kullanmaktadır. Aynı şekilde çalıştıkları okullarda DKAB dersliği bulunan öğretmenler bulunmayanlara göre, çalıştıkları okullarda çıktı alabilme ve fotokopi çekebilme imkanına sahip olan öğretmenler bu imkana sahip olmayanlara göre, çalıştıkları okullarda öğretmen ve öğrencilerin istedikleri zaman internete erişim imkanına sahip olan öğretmenler bu imkanlara sahip olmayanlara göre AÖD tekniklerini daha fazla kullanmaktadır.
In this study, primary and secondary education in the curriculum of Religion and Ethics, and measurement and evaluation techniques to be used in lessons by teachers is unknown and the level of usage frequency relationship was investigated by several variables. In addition, teachers at most and what are the measurement techniques are used, managed, and the problems faced by teachers in how to measure what is happening in the process of investigating the judgmental sampling model for this study in Turkey with a total of 18998 members in 6 different groups of e-mail questionnaire sent to religious instruction. 250 survey feedback has been considered 58 different provinces.The data has been commented by analyzing, through SPSS programmes. Here are some results; In the aspect of knowing alternative ME techniques, on an average 46 % of teachers evaluate themselves they are totaly capable of this subject, 41 % of them say ?partly?, and 13% of them say they are ?incapable?. In the aspect of knowing traditional ME techniques, 76 % of the teachers find themselves ?sufficient?, 19 % of them ?party sufficient?, and 5 %of them see themselves ?insufficient?. While the best-known ME teacnique is ?Performance Task? with 94,5 % , the ?Portfolia Teachnique? is being found ?insufficient? by the 26 % of teachers.Approximately, 25 % of teachers use AME techniques ?frequently?, 48 % of them use from time to time, and 27 % use never. Meanwhile 48 % of teachers use TME techniques ?frequently?, 41 % use at times, 11 % use never. The most common-used AME techniques is ?Performance Task? with the number of 90 .5 %. Portfolia Technique is used less with 47% . It?s the multiple choice test TME technique that `s used mostly and Oral-Exam technique is used minimally with 64,2 % .While 80 % of teachers prepare exam questions as; classical questions, true-false, filling-gaps, multiply choice test form, 12 % of them do only as an multiply-choice test. 60 % of the teachers prepare exam questions by downloading from internet, 32 % of them prepare by themselves.Any meaningful statistical relationship is not found between the application level of AME tecniques and sex,seniority, graduated-field, approximate class number, and weekly-lesson hours. But the teachers who participate in the seminar of introduction and information of DKAB programmes, the teachers studying in ?measurement? field of DKAB programmes, the teachers who read any books, magazines, articles sources about DKAB approach and the ones who get educiation in-service, use AME techniques more than any other teachers. In the same way, the teachers whose school enable DKAB class use more than any other teachers, the ones who have a chance to get an output or photocopy use more than the ones not having.And also the teachers who can access to internet easily whenever they and their students want , use AME techniques more than any other teachers who haven?t got these chance.