Turizm endüstrisi, yapısı gereği bilgi ve emek yoğun bir endüstridir. Bu durum turizm endüstrisinin bir kolu olan otelcilik sektörü için bilginin edinilmesini, üretimde, tüketimde ve günlük işlerde kullanılmasını, diğer birçok sektöre kıyasla, daha önemli hale getirmektedir. Ayrıca otellerin ürünlerinin zamana karşı duyarlı olması ve satışın ancak tüketiciyle birebir iletişim ile mümkün olması otelcilik sektörünü, bilgi ve iletişim teknolojilerini en çok kullanan sektörlerden biri konumuna getirmiştir. Bugün otel işletmelerinin ayakta kalabilmeleri, iç ve dış çevreden gelen yığın bilgilerin kayıt edilebilmesi, saklanabilmesi ve o bilgilerin işlenerek rekabetçi bir avantaj sağlanabilmesine bağlıdır. Koşulların hızla değiştiği, bilginin değerinin her gün arttığı bir çevrede, otel işletmeleri için bilgi teknolojilerinin kullanımı bir zorunluluk haline gelmektedir. Teknoloji bu anlamda, otel işletmelerinde, yönetim, üretim ve pazarlama süreçlerinde bilginin daha verimli ve etkin kullanılmasına olanak tanımaktadır. Otel işletmeleri çalışan ve teknoloji yatırımlarına büyük miktarlar ayırmaktadırlar. Bu yüzden otel yatırımlarının başarısı, bilgi teknolojilerini iş süreçlerini ve çalışan performansını geliştirecek şekilde kullanmaktan geçmektedir. Ancak, bugün birçok otel yöneticisi insan faktörünü göz ardı etmekte ve teknoloji yatırımlarındaki artışın aynı oranda çalışan performansına yansıyacağını düşünmektedir.Son yirmi yıllık dönemde, bilgi teknolojileri kullanımını ve örgütsel performans arasındaki ilişkiyi açıklayan birçok çalışma yapılmıştır. Ancak sadece bir kaçının direkt olarak bilgi teknolojileri kullanımının bireysel otel çalışanları üzerindeki etkisini ölçmeye odaklandığı görülmektedir. Bu bağlamda bu çalışma, teknoloji ve otel çalışanları arasındaki ilişkiyi ve etkileşimi açıklamak, bilgi teknolojilerinin çalışan performansı üzerindeki etkilerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamındaki değerlendirmeler, Görev-Teknoloji Uyum modeli değişkenleri ile hazırlanmış olan anketin saha uygulama sonuçları analiz edilerek yapılmıştır. Sonuç olarak İstanbul'daki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan personelin bilgi teknolojilerinden elde ettiği performansın, teknoloji özelliklerinden, görev özelliklerinden ve sosyal normlardan etkilendiği gözlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, bilgi teknolojilerinin işgören performansındaki etkisinin optimum düzeyde geliştirilmesi için aynı anda birden çok görevi gerçekleştiren çalışanlara, hızlı ve doğru bilgi akışı sağlayan bilgi teknolojilerinin kullandırılması ve yönetim tarafından bilgi teknolojileri kullanımının teşvik edilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.
Due to its nature, tourism industry is information and labor intensive. Therefore as a part of tourism industry, hospitality sector attaches great importance in knowledge acquisition, production, consumption and use for daily jobs compared to the other sectors. As a product, hotels are time sensitive and sale of the product requires one to one communication with customers. In order to sell these products hotels have to use information and communication technologies to ensure fast and accurate information transmission and communication with customers. In today?s world, survival of hotel companies depends on how well they record, store and process huge amount of information that comes from internal and external environment and turn it into competitive advantage. In an environment where the conditions change rapidly and information becomes more important everyday, the use of information technologies becomes a necessity for the hotel companies. From this point of view, information technologies allow hotel businesses to use information more effectively and efficiently in management, production and marketing processes. Hotels invest a huge amount of money in IT and labour. Therefore, the ability to harness the information technology to improve efficiency of hotel operations and employee performance is the key factor in the success of hotel businesses. However, today most managers ignore this fact and they think that parallel to the increase in technology investments, employee performance will increase respectively.In the last two decades, many researchers have investigated the relationship between IT usage and organizational performance. However there seems to be a little research that has solely focused on the effect of IT usage on individual employee performance in hotel businesses. In this context, this study aims to explain the the interaction of hotel employees and information technologies and its effects on individual employee performance. Assessments within the scope of the study are made by evaluating the results of the survey conducted in 4 and 5 stars hotels in Istanbul. In conclusion, the performance of the employees working in 4 and 5 star hotels in İstanbul influenced by technology characteristics, task characteristics and social norms. The analysis revealed that to increase impact of information technologies on employee performance to an optimum level, hotels should provide information technologies that provides fast and accurate information flow to the employees that perform multiple task at the same time and employees should be encouraged to use them.