Bu çalışmada bilgi toplumu dönüşümünün sonucunda ortaya çıkan yeni koşulların, birçok alanda olduğu gibi, insan kaynakları yönetiminde meydana getirdiği değişiklikler özellikle insan kaynakları bilgi sistemleri bağlamında incelenmiştir. Sistemin genel anlamda bilgi paylaşımını maliyet tasarrufu ve etkinlik olarak çok daha kaliteli düzeye getirdiği dolayısıyla yeniden yapılanma çabalarını desteklediği savunulmaktadır. Ancak konunun ihmal edilen yönleri arasında bilgi paylaşımında geçmişten farklılaşma yanında bu sistemlerin bilgi manipülasyonu ve yönetim kontrolüne de imkân verebileceği başta olmak üzere birçok farklı bakış açısı sayılabilir. Literatürdeki bulgular ışığında, İKBS'nin yönetimin daha sağlıklı karar verebilmesi için destek sağladığı açıkça görülmektedir. Bu uygulama ile yöneticiler bilgi toplumunun temel paradigmalarından biri olan bilgi paylaşımından etkin bir şekilde yararlanmakta ancak, bununla birlikte, yöneticilerin çalışanlarla ilgili tanımlanmış her türlü bilgiye ulaşabilmesi, yöneticilerin kontrol fonksiyonlarını daha etkin bir şekilde yerine getirmelerine olanak sağlamaktadır. Bu değerlendirmeyle İKBS'nin iki farklı yüzü olduğu düşünülebilir, İKBS için janus benzetmesi yapılabilir. Önemli olan işletmenin etik ilkelerinin, İKBS'de saklanan verilerle ilgili gizlilik ve güvenlik ilkelerinin kullanıcının sisteme ve yönetime güvenmesini sağlamasıdır. Bu noktada ikilem ortadan kalkacaktır.Çalışmanın araştırma aşaması iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde örnek bir işletmedeki 450 beyaz yakalı çalışandan 167'sine ulaşılarak bir anket yapılmıştır.Cevaplar SPSS 17.0'da kodlanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde ise işletmedeki altı farklı birimden altı çalışanla mülakat yapılmıştır. Araştırma bulguları ışığında hipotezler yorumlanmış ve bir sonuca varılmıştır.
In this study the changes in human resources Management, that occurred as in many other areas as a result of the information society transformation, are examined in the context of human resources information systems. Although the system is advocated to make the information sharing at a lower cost and the efficiency at more quality level so supports the re-organization efforts, differentiation from the past in information sharing, information manipulation, enabling management control and some other different views are neglected about these systems. According to the research findings obviously it is seen that these programs support the managers to make more sound decisions. However the managers? benefit from information sharing as one of the fundamental paradigms of information society, they can also reach all kinds of specified information about the employee and this enables the managers to fulfill their control function more efficiently. HRIS could be considered as two faced like janus. The important thing is ethical principals of the organization, privacy and security issues about the data stored in HRIS giving the user confidence about the system and the administration. By the way the dilemma would be passed over.The research of this study consists of two parts. First part is a survey in a company. Returned 167 inquiries from 450 employees evaluated by using SPSS 17.0 to analyze the relations between departments, employees and their ideas about HRIS.Second part is an interview with six employees from six different departments. Hypothesis are interpreted by research findings and a result is gained.