dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Ali Seyyar |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:21:49Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:21:49Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Şimşek, Necati. (2010). İşletmelerin sosyal sorumluluk projelerinin etik boyutu. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93168 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde şirketler açısından gözde konulardan biri olan kurumsal sosyal sorumluluk, örgütlerle paydaşların beklenti ve çıkarlarının, dengeli bir biçimde karşılanmasını öngörmektedir. Bu konuyla ilgili pek çok çalışma yapılmıştır. Ancak kurumsal sosyal sorumluluk ile ilgili yapılan çalışmalara bakıldığında, kurumsal sosyal sorumluluğun şirketler ve belirli paydaş grupları açısından ele alındığı, şirketlerin yapmış oldukları projelerle paydaşlara karşı olan sorumlulukları etik olarak çelişmesi konusu üzerinde yeterlice durulmamıştır. Bu çelişmeden hareketle şirketlerin yaptıkları proje ile paydaşlarına karşı da sorumluluk sahibi olması gerektiği irdelenmeye çalışılmıştır.Bu çalışmanın amacı; kurumsal sosyal sorumluluk kavramının, şirketlerin kendi içindeki etik değerlerin irdelenmesi ve yapılan projeler ile ulaşılmak istenen faydasal boyuttan önce yapılması gerekenleri belirleyip sosyal sorumluluk projeleri üretilmesi gerektiği. Örneğin çevreye zararlı gazlar salan, kirli atıklarını denize boşaltan firmanın ağaç dikmek gibi sosyal sorumluluk projesi üretmesi ne kadar etik sorgulanması gereken bir konudur. Bunun sonucu olarak, İşletmelerin ürettiği güzel sosyal sorumluluk projelerinin yanında sorumlu olduğu müşteriler, çalışanlar ve çevre gibi paydaş gruplar üzerinde de sosyal sorumluluğu olduğu bilinmelidir. Sosyal sorumluluk denince her şeyi içine alan olumlu davranışlarda bulunmalıdır.Ulaşılan bulgulara göre; İşletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk kavramının farkında olduğu, firmanın sosyal sorumluluk adına yaptıklarını memnuniyetle karşılandığı, ancak yeterli görülmediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluğa bakış açısı, firmayla bireyin birebir ilişkisine göre şekillenmektedir. İşletmelerin yapmış olduğu sosyal sorumluk projeleri ortaklık boyutunda olup sivil toplum kuruluşlarının üretmiş olduğu projelere sonradan dahil olmak şeklinde gerçekleşmektedir. Paydaş taleplerini belirlemeden, sorumluluk adına yapılan çalışmaların çok tatmin edici olmadığı, paydaşlarla sağlıklı iletişim kurmadan bu konuda başarılı olunamayacağı sonucuna varılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Today, corporate social responsibility issues which is important for companies, stakeholder expectations and interests of organizations, are expected to be met in a balanced manner. Many studies have been done for this issue. However, corporate social responsibility, the studies look at corporate social responsibility of companies and specific stakeholder groups examined in the companies have made their projects to all stakeholders the responsibility and ethics as contradictory on the issue simply by the emphasis has. Without conflicting with this act against corporate responsibility to stakeholders their project should have been trying to explicate.The purpose of this study, the concept of corporate social responsibility, ethical values in examining their own and want to reach with the project is necessary before the beneficial dimensions of social responsibility projects to identify and produce required. For example, emitting harmful gases into the environment, discharging polluted waste into the sea to plant trees as the company's social responsibility project, how much to produce is an issue of ethics should be questioned. As a result, produced by the social responsibility of businesses to be responsible for the next customers, employees and stakeholder groups such as the environment is known on the social responsiblity. Social responsibility into everything we say must be in the positive behaviors.According to the obtained findings, enterprises are aware of the concept of corporate social responsibility, they welcomed on behalf of the company's social responsibility, but not enough görülmediği emerged. In addition, corporate social responsibility perspective, shaped by the relation of one to one individual company. Social responsibility of enterprises has made the size of the partnership projects are produced by non-governmental organizations, including the form of projects carried out later. Identifying stakeholder demands, on behalf of the responsibility of the work is not very satisfying, healthy communication with stakeholders on this issue without installing olunamayacağı successfully concluded. |
|
dc.format.extent |
IX, 144 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Sosyal Sorumluluk |
|
dc.subject |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
|
dc.subject |
Etik |
|
dc.title |
İşletmelerin sosyal sorumluluk projelerinin etik boyutu |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Çalışma Ekonomisi ve Sosyal Siyaset Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Şimşek, Necati |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|