dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Fehmi Çalık |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:21:47Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:21:47Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Esen, Serkan. (2010). Otistik çocuklarda hareket eğitimi ile sosyalleşme denemesi . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93166 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, fizik tedavi ve rehabilitasyon kurumlarında eğitim gören otistikler ile bir spor kulübünde sporcu olarak birebir eğitim alan otistik bireylere uygulanarak, spor yapan ve spor yapmayan otistikler arasındaki sosyalleşme düzeyindeki farklılığı tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırmaya 36 otistik bireyin ailesi katılmıştır. Bu araştırma grubunun 16 tanesi Kocaeli'de bulunan fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezlerinde eğitim gören otistiklerin, 20 tanesi ise Sakarya'da bir spor kulübünde sporcu olarak eğitim gören otistiklerin ailelerinden oluşmaktadır. Otistiklerin sosyalleşmelerinde spor aktivitelerinin etkisini araştırmak için ailelere 13 ana başlık ve 69 sorundan oluşan ?Sosyal Becerileri Değerlendirme Anketi? uygulanmıştır.Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 13.0 paket programı kullanılmıştır. Bu veriler frequency (sıklık) yöntemiyle analiz edilmiştir.İstatistik sonuçlarına göre spor yapan ve yapmayan otistikler arasındaki değişiklikler incelendiğinde, düzenli ve planlı şekilde uygulanan spor aktiviteleri ve uygulamaları, otistik bireylerin temel soysal becerilerinde, duygusal becerilerinde ve saldırgan davranışlarla başa çıkma becerilerindeki olumlu farklılığı tespit etmemize imkân sağlamıştır. |
|
dc.description.abstract |
The primary aim of this study was to examine Autistic children who has been having an education in Physiotherapy and Rehabilitation Institutions and Sports Clubs as athletes and the secondary aim was to investigate the development of socialising level between autistic children who play sports and who do not play sports.36 Autistic children?s family participated to this study. 16 of them were chosen from Kocaeli whose children has been having an education in Physiotherapy and Rehabilitation Institutions; and 20 of them were chosen from Sakarya whose children has been playing sports in Sports Club. To examine of the effects of movement education and sports activities on socialization of autistic children, the `Social Abilities Evaluation Questionare? which consisting of 13 main topics and 69 questions, was applied to all families.SPSS 13.0 package programme was used for data analysis and frequency method was applied for process.According to statistical results, when it compared two autistic groups who played sports and who did not; it was founded positive differences on autistic children?s basic social abilities, emotional abilities and coping abilities with aggressive behaviour when apply regular and planned sports acivities and movements. |
|
dc.format.extent |
XIII, 116 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Otizm |
|
dc.subject |
Sosyalleşme |
|
dc.subject |
Spor |
|
dc.title |
Otistik çocuklarda hareket eğitimi ile sosyalleşme denemesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Esen, Serkan |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|