dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Remzi Altıunışık |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:21:40Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:21:40Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Okta, Zeynep Kübra. (2010). Tüketicilerin satın alma tarzları ile sahip oldukları ürünlere verdikleri önem ve bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93155 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde tüketiciler kendilerini sahip oldukları ürünlerle ifade etmektedirler. Bireylerin kişilikleri, yaşam tarzları, beğenileri hatta çevresindeki insanlarla ilişkilerini yansıtmada ürünler önemli bir faktör haline gelmiştir. Bu bağlamda araştırmamızda tüketicilerin özel ürünlerine olan sahiplik duyguları ve bağlılıklarını ölçmek, bunun yanında tüketicilerin satın alma tarzlarına göre söz konusu maddi sahiplik ve bağlılığın değişiklik gösterip göstermediğini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Literatürde marka boyutundan arındırılmış olarak ürüne bağlılığın yer aldığı çalışmaların az olması ve ayrıca bu konuda ulusal hiçbir çalışmanın olmaması araştırmamızı anlamlı kılmaktadır. Bu çalışmada konuyla ilgili kavramsal çerçeve yer almasının dışında araştırma amacına yönelik olarak bir saha uygulaması yapılmıştır. Araştırmada yöntem olarak keşifsel ve tanımsal araştırmanın nitelikleri benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmış ve kolayda örnekleme tekniği baz alınmıştır. Anketimiz araştırma örneklemi olarak belirlediğimiz mail gruplarına internet üzerinden gönderilmiştir. Anket çalışmasında tüketicilerin satın alma tarzları, özel ürünlerine karşı maddi sahiplik duyguları ve bağlılıkları ölçülmeye çalışılmıştır. Yaptığımız anket çalışması sonucunda satın alma tarzlarına göre sahiplik duyguları ve ürüne bağlılık noktasında ayrımlar görülmüştür. Bazı tüketici gruplarında sahiplik duyguları diğerlerine nazaran fazla görülmüş ve aynı tüketicilerin kişilikleriyle özel ürünlerini özdeşleştirmelerinin daha güçlü olduğu yorumlanmıştır. Bu tüketici gruplarının ise alışveriş düşkünleri ve kontrolsüzler olduğu saptanmıştır. Alışveriş düşkünü ve kontrolsüz tüketicilerin bir ürünü satın alırken duygusal faktörlerin etkisinde daha çok kaldıkları düşünülürse sonuçların anlamlı olduğu söylenebilir. |
|
dc.description.abstract |
Nowadays, consumers express themselves with the products they own. Products have become an important factor in defining individuals? personalities, life-styles, tastes and even their relationship with other people around. In this context, the aim of our study is to reveal the consumers? possessive feelings and dependence to personal products, and besides, to propound if the materialistic ownership and dependence is changing or not in subject to the consumers? purchasing manner.It makes our research significant that there are few studies about dependence on product regardless of the brand-name dimension and that there is no national study on this area. In this study, a research oriented field application was conducted besides a conceptual framework of the topic. Heuristic and descriptive research characteristic is accepted as the method of the study. A questionnare was used as data collection tool and it was based on a convenience sampling method. Our questionnare was delivered via internet to the predetermined mail groups as the inquiry sample. We tried to determine consumers? purchasing manner, to measure the dependence and the materialistic possessive feelings to personal products in the survey study.Our study showed that there are distinctions between the purchasing habits regarding to possessive feelings and dependence to product. We interpret that the possessive feelings is more common than the other in some consumer groups and that it is stronger for those groups to identify themselves with their personal products. It was determined that those consumer groups are addicted to shopping and lack of self control. It could be said that these results are meaningful if it is accepted that these customers are much more affected with emotional factors when purchasing a product. |
|
dc.format.extent |
X, 92 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Ürüne Bağlılık |
|
dc.subject |
Sahiplik Duygusu |
|
dc.subject |
Benlik |
|
dc.subject |
Tüketici Davranışları |
|
dc.title |
Tüketicilerin satın alma tarzları ile sahip oldukları ürünlere verdikleri önem ve bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Okta, Zeynep Kübra |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|