dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Cercis İkiel |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:21:39Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:21:39Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Çetin, Yasin. (2010). Bursa’ da ilköğretim hizmetlerinin dağılışı ve nüfusla ilişkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93153 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu tez çalışmasında Bursa il merkezinde ilköğretim hizmetlerinin dağılışı incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar ile çocuk yaş-çağ nüfusu arasındaki ilişki incelenmiştir.İnceleme dönemi olarak 2000 ile 2008 yılları arasındaki periyotta meydana gelen gelişmenin nasıl olduğu üzerinde durulmuştur. Ortaya çıkan gelişmelerle bölgenin eğitim ve okullaşma oranlarının ne düzeyde arttığı ortaya çıkarılmıştır. Kullanılan yöntem ve metotlardan; İl Milli Eğitim Müdürlüğü verileri (derslik-öğretmen-öğrenci sayıları) ve TUİK'in (Türkiye İstatistik Kurumu) genel nüfus sayımı, Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Niteliklerinden faydalanılarak tablo, grafik ve haritalar oluşturulmuştur.Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre nüfusun artmasına paralel olarak ortaya çıkan ilköğretim okulu ihtiyacının karşılanması için gerekli çalışmaların yapıldığı ve bu durum itibariyle eğitim gören birey sayısının geçen yıllar içinde arttırıldığı sonucuna ulaşılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İn this performance, the distrubitions of primary school dusties in Bursa are examined. The relation of children?s ages and population are examined with these results. How the improvements are ensued from 2000 to 2008 are exactly pointed in this duty as analysis. How the rates of education and being school of the region are increased has been revealed with the appearing improvements. The tableaus, maps and graphics have been formed profit by province ministry of education department?s datas, the number of teachers and students TUIK?s general population?s count and the social and economic qualities of population, also used methods and processes.According to the datas of this research we can reach these results that the necessary studies have been mad efor as paralel to increasing of population. For that reason we can reach tis resultus that the numbers of individuals have been increased in previous years. |
|
dc.format.extent |
VIII, 62 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
İlköğretim |
|
dc.subject |
Eğitim |
|
dc.subject |
Nufüs |
|
dc.subject |
Okullaştırma Oranı |
|
dc.title |
Bursa’ da ilköğretim hizmetlerinin dağılışı ve nüfusla ilişkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya Anabilim Dalı, Coğrafya Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çetin, Yasin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|