dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Remzi Altunışık |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:21:36Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:21:36Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Yolcu, Tarık. (2010). Pazarlama iletişim aracı olarak ürün yerleştirme - dizi ve filmler üzerine bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93147 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Ürün yerleştirme ürünün tanıtımının yapılmasını isteyen bir işletmenin, marka veya ürünün, ürün yerleştirmenin uygulanacağı her hangi bir mecrada, planlı, ücreti ödenmiş olarak, bilinçli dikkat eşiğinin bu uygulamayı reklam olarak algılamadığı şekilde tüketicilerin ürünlere olan tutumlarını değiştirmeye amaçlayan iletişim mesajıdır.Günümüzde ürün yerleştirme bir açıdan pazarlama iletişimi karmasının halkla ilişkiler ayağında, diğer bir açıdan doğrudan reklam ayağında yer almaktadır. Başka bir bakış açısı ile ise bilinçaltına yönelik bir etkileme çabasıdır.Bu çalışma, Türk televizyonlarında yayınlanan dizilerinde ve Türkiye'de yayınlanmış sinema filmlerinde uygulanan ürün yerleştirme uygulamalarının ne şekilde ve ne amaçla yapıldığının araştırıldığı bir içerik analizidir.Bu amaçla, Türk televizyonlarında yayınlanan diziler içerisinden en çok izlenen on tanesi ve Türkiye sınırları içerinde sinema salonlarında en çok gişe hasılatı yapmış yirmi yapım içerisinden beş tanesi seçilip incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda yapımlar içerisinde ürün yerleştirme uygulamalarının genelde görsel olarak kullanıldığı görülmüştür. Bunun yanında RTÜK kanunu bağlamında zorunlu olarak uygulanan Türkiye için yeni bir ürün yerleştirme biçimi olan reklamın dizinin içerisine yerleştirilmesi uygulaması yeni bir ürün yerleştirme stratejisi olarak ortaya konmuştur.Bütün bunlar göz önüne alınarak özellikle dizi sektörünün Türkiye'de son yıllarda gösterdiği ivmeye bakıldığında, daha üretken şekilde oluşacak ürün yerleştirme örnekleri görülebilecektir. Bunun yanında bilinçaltı etkileme bakımından arka planda görünen markalarında etkili olduğu görülmüştür. |
|
dc.description.abstract |
Product placement is a message of communication applied by the supplier in order to demonstrate the product or brand in a specific location, prepaid the expenses and in line with a plan, which aims to change the attitudes of the consumer within the boundaries of the conscious mind attention that does not observe the application as an advertisement.Today, product placement, from one perspective is situated under the public relations which is an aspect of the marketing communication composition, and from another perspective it is directly related to the advertisement. Furthermore in another perspective it is an effort to effect the subconscious.This study is a content analysis which investigates the ways and purposes of product placement applications in the series aired on the Turkish televisions and the cinema movies.Within this framework, ten most viewed series aired on the Turkish television and five out of the top twenty movies on the Turkey box office are selected and analyzed. As a result of the analysis, it has been found that visual aspects have been mostly used for product placement applications in these productions. Besides, the application of planting the advertisement inside series itself is new for Turkey which is a mandatory product placement format enacted by the RTSC (Radio and Television Supreme Council) law, have exerted a new product placement strategy.In the light of the foregoing, especially considering the development of the series production sector in Turkey in the recent years, more efficiently formed product placement examples will be observed. Besides, in terms of affecting the subconscious, the brands visible on the background have been seen to be efficient as well. |
|
dc.format.extent |
VIII, 132 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Ürün yerleştirme |
|
dc.subject |
Pazaralama İletişimi |
|
dc.subject |
Bilinçaltı Reklam |
|
dc.title |
Pazarlama iletişim aracı olarak ürün yerleştirme - dizi ve filmler üzerine bir inceleme |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Yolcu, Tarık |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|