dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Hayrettin Zengin |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-01T13:21:35Z |
|
dc.date.available |
2021-04-01T13:21:35Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Özkaynar, Kürşad. (2010). Türkiye’ de sanal şikayet uygulamlarının algılanmasına yönelik bir araştırma : şikayetvar.com örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93146 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İnternette karşılaşan insanların gerçeklik dışılık eksenindeki söz ve davranışları, kendini olduğundan farklı lanse edebilme imkanı, internetin bir ?sanal âlem? olarak nitelendirilmesine yol açmıştı. Oysa internet bugün tüm gerçekliğiyle karşımızda. ?Gerçekte yeri olmayıp zihinde tasarlanan?, ?mevhum?, ?farazî? kelimeleri ile tanımlanan ?sanal? kavramı, artık interneti tarif etmekte anlamsız kalmaktadır. Her ne kadar çalışmanın ismi sanal şikâyetler de olsa, bu şikâyetlerin içeriği, yapısı, gereklilikleri ve etkisi göz ardı edilemeyecek kadar gerçektir.İnternette konuşan insanlar gerçektir, konuşmalar gerçektir. Özellikle konu ticaret olduğu zaman bu gerçeklik daha belirgin bir şekilde karşımıza çıkmaktadır. İnternet üzerinden belirtilen bir şikâyetin, işletmeye veya ürüne etkisinin olmayacağını düşünmek hayal bile edilemez.Literatürde internet, kurum olarak 3. parti kurumların içerisinde medya başlığı altında incelenmektedir. Ancak çalışmanın genelinde de görüldüğü üzere internet ve özellikle de internetteki şikâyet siteleri, birçok noktada 3. parti kurumlardan farklılıklar göstermektedir. Bu farklılıklar araştırmada altı ana başlık etrafında toplanmaya çalışılmıştır.Bu farklılıkları incelemek için sikayetvar.com internet sitesinde 2733 tüketici ile anket uygulaması yapılmış, veriler analiz edilerek genel düşünce ve tavırlar aktarılmaya çalışılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
The delusiveness words and behaviours of people who are met on the internet, the possibility of false represantation caused that the internet is called ?virtual world.? But the internet is on the face of us with its all reality.The word of ?imaginary? which is not real and imagined in mind, defined with the words ?fictitious and suppositional? seems meaningless in the definition of internetEven if the name of study is imaginary complaints, the contents, structure, necessities and effect are real as much as it is not ignored.People who talk on the internet are real, talks are real. Especially, when the issue is commerce this reality seems more specifically. It can?t be imagined to think that a complaint which is indicated doesn?t have any effect on the company or good. The internet in the literature is analysed under the title of media in the third-part of institutions. But as it is seen in the general of the study, the internet and especially sites of complaints on the internet differs from the third-part of institutions in many respects. These differences have been tried to be collected under six main topics in the research. Questionnaire studies were made with 2733 consumers on the internet site ?sikayetvar.com? to examine these differences and it was tried to be transfered general idea and manners analyzing the datas. |
|
dc.format.extent |
VI, 74 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Tüketici Şikayet Davranışı |
|
dc.subject |
Sanala Şikayetler |
|
dc.subject |
E-şikayet |
|
dc.title |
Türkiye’ de sanal şikayet uygulamlarının algılanmasına yönelik bir araştırma : şikayetvar.com örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Özkaynar, Kürşad |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|